[D66] Elections, arsehole trap

Antid Oto protocosmos66 at gmail.com
Mon Oct 1 17:33:08 CEST 2012

Het positieve aan het nieuwe Stedelijk is dat ze een goede boekhandel in
huis hebben met recente filosofie. Zo pikte ik even 'Polemics' van
Badiou mee, en wat lezen we daarin: "Elections, arsehole trap". Het
'homogeniteits principe' zorgt er voor dat er nooit wat wezenlijks
verandert in onze democratieën, het gaat bij de stemmers om existentiële
comfort (democratie) en/of bourgeois waarden (verdediging privaat bezit
etc.). Hij beschrijft o.a. de Franse verkiezingen van 2002 tussen Le Pen
en Chiraq, waarin werd opgeroepen om vooral op Chiraq te stemmen "om de
Franse democratie te redden". Ik ben het met de post-Maoïst Badiou eens.
Straks krijgen we waarschijnlijk een arsehole kruidenierskabinet
VVD-PvdA en niets wezenlijks zal veranderen.