[D66] Containerhotel voor Polen

Henk Elegeert h.elegeert at gmail.com
Wed Mar 21 09:24:44 CET 2012

Op 20 maart 2012 21:34 schreef Ernst Debets <edebets1 at euronet.nl> het
volgende:

>  Quote****
>
> ** **
>
> Voor ons is het heel belangrijk dat zij straks alle informatie hebben en
> weten waar ze met eventuele klachten terechtkunnen.”****
>
> ** **
>
> Unquote****
>
> ** **
>
> Volgens mij heeft de PVV daar al een meldpunt voor ingericht

Dat is toch voor Moe-landers die zich misdraging ? Bv.
"dronken<http://www.peelenmaasonline.nl/index2.php?pid=12&sub=6&ssub=&taalkeuze=1&news_id=10044>,
rijden zonder rijbewijs, bovendien in een onverzekerde auto, en dat met
valse kentekenplaten, en een auto in slechte technische staat."

> , hetgeen mede tot de gebeurtenissen van vandaag in Den Haag heeft geleid.

Ach, ze hebben altijd die 'Fanta' / 'Sisi' Graus nog. :)

Het werd bovendien ook hoogtijd dat zo'n Noorderling als Hero Brinkman uit
dat maffe Limburgers avontuur stapt. Zouden er meer moeten doen. Het land
zelve is er noch beter, noch democratischer op geworden, wel ?

> ****
>
> ** Overigens:
>
> Politiek gezien ben ik het volkomen oneens met Brinkman, maar ik heb
> waardering voor de redenen waarom hij opgestapt is.

Eens, en lijkt mijn vermoeden te bevestigen dat de PVV vanuit het
buitenland wordt gefinancierd.

> De vraag is alleen nog: wie is er zo dapper om dezelfde stap te nemen

Niemand, valt te vrezen. Hoorde al de
gebruikelijke drogredenering/kronkelredenering om het niet transparanter te
willen maken (anders haal je de doelen niet).

> en niet langer als deel van de Wilders-
> applausmachine/​jaknikkerverzameling wil fungeren.

Ze hebben nu wel een baantje, Ernst. ;)

Overigens, waar is nu het meldpunt voor lokale overheden die zich niet
houden aan hun eigen beleidsvoornemens?

"
Alle bovenstaande huisvestingsvormen gaan uit van het gebruik van bestaande
bebouwing.
Indien aangetoond kan worden dat binnen bestaande bebouwing geen
mogelijkheden zijn voor
het aanbieden van logies voor buitenlandse werknemers kan onder voorwaarden
nieuwbouw
van logiesgebouwen of reguliere woningen plaatsvinden.
"
... waarbij opgemerkt dat men al op de hoogte was van mogelijkheden die nu
precies lijken aan te sluiten bij wat hier geboden wordt.

Blijft dat men de MOE-landers een verblijf aanbiedt waarbij de
verblijfskosten ver achter blijven bij die van PA-landers (Permanente
Auto-, en/of Allochtonen, en daarmee valselijk concurreren. Immers voor
(waarschijnlijk, men wist zgn geen cijfers te noemen) ongeveer een tientje
per nacht kun je in zo'n luxueus
hotel<http://www.tempohousing.com/pdf/brochures/labourhotel.pdf> (pdf)
verblijven.

Die komt weliswaar op een industrie-terrein, maar last (en overlast) vlak
om de hoek van een wijk waar de laatste jaren al veel spanningen heersten,
en vlakbij het Openbaar vervoer (voormalig NS) complex. Dit, omdat de
kerkdorpen (lees: CDA-bolwerken/madrasses) die MOE-landers niet wenst te
laten integreren. De helft ongeveer immers blijkt veelal voornemens om zich
permanent te willen komen vestigen, maar behalve een paar woningen, bv.
vlak langs een snelweg (kruisbeeld daar weggehaald, want Polen zijn
kennelijk helemaal niet gr/christelijk), en het roepen dat ze 'gastvrij
zijn' zijn er maar weinig aansprekende voorbeelden van te noemen.

Oh ja, die wijk (+/-5000) kent zo'n 70 nationaliteiten, en MOET van de
gemeente wel doen in één MFC (multi-functioneel centrum) ...

En: de lessen uit recentearbeidsmigratie?

Henk Elegeert