[D66] Klimaatfraudeurs/hysterici betrapt: Trouw verzint klimaatfabel

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Mon Jun 25 11:06:03 CEST 2012

* Zomer 2012. Dit betekent dat ik m'n klimaatpagina heb geupdated
   met de laatste kaartjes (van 20/06/2012, het begin van de zomer
   - en niet 21/06/2012 zoals de TV-weerman beweert en zoals wordt
   vermeldt in menige agenda),
      http://www.fluks.combidom.com/climate/

* In de electronische Trouw van gisteren,
      http://www.trouw.nl/tr/nl/4332/Groen/article/detail/3276166/2012/06/24/IJs-Noordpool-nu-al-onder-minimumrecord-van-2007.dhtml
   staat,
      Het Noordpoolijs smelt dit jaar zo snel dat de
      hoeveelheid ijs deze maand onder de hoeveelheid
      van juni 2007 is gedoken. Daardoor bestaat de kans
      dat het absolute minimumrecord van september 2007
      wordt verbroken. (...)
      Dat het record dit jaar sneuvelt, is nog niet zeker,
      zegt het NSIDC.
   Da's dus leugen. Er ligt pakweg evenveel ijs als vorig jaar
   en meer dan 2 jaar geleden. En mijn kaartjes zijn afkomstig
   van het voornoemde NSIDC zelf (klik maar eens op de actuele
   kaartjes rechts op mijn klimaatpagina, dan ziet men dat het
   kaartje van het NSIDC komt).

* Bron is volgens Trouw dan ook niet het NSIDC maar het HLN
   (staat boven het bericht). Dit is de bron,
      http://www.hln.be/hln/nl/2656/Global-Warming/article/detail/1450940/2012/06/08/Smeltend-poolijs-veroorzaakt-strengere-winters.dhtml
   Hier staat,
      Smeltend poolijs veroorzaakt strengere winters
   Ofwel: met pseudo-wetenschap kan men alle kanten op. Deze rare
   website geeft als bron *niet* het NSIDC (dit is dus een leugen
   die Trouw aan het bericht heeft toegevoegd) maar twee 'klimaat-
   wetenschappers' (kennelijk bestaan dit soort lui) aan de Cornell-
   universiteit in het blad 'Oceanography' (en dit gaat dus niet
   over het klimaat.

* De bron geeft als bron zelf ook weer een bron,
      http://www.hln.be/hln/nl/2656/Global-Warming/article/detail/1317333/2011/09/11/Afsmelten-poolijs-bereikt-historisch-dieptepunt.dhtml
   Alwaar,
      Afsmelten poolijs bereikt historisch dieptepunt (...)
      Het gaat om een historisch minimum, dat ongeveer 0,5 procent
      lager ligt dan het vorige record van september 2007", luidt
      het.
   Dit blijkt dus de echte bron van de bewering.
   Datum van dit bericht: 11 september 2011. In 2011 deed men dus
   een uitspraak over de stand van het Noordpoolijs in juni 2012.
   Dit zegt de klimaathystericus van Trouw er niet bij - want dan
   valt men immers als idioot door de mand.

'Klimaatwetenschappers' en hun misleide(nde) gelovigen zijn
ordinaire oplichters.