[D66] Homostrijd in D66-programma

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sat Jun 23 14:10:07 CEST 2012

Met de COC-voorzitter als kandidaat-kamerlid waren we al gewaarschuwd
- dus maar even gekeken wat het D66-programma zoal over homo's zegt.
Wel, in,
   https://www.d66.nl/wp-content/uploads/2012/06/verkiezingsprogramma-2012-d66.pdf
gaat het maar liefst 6 maal (!) over homo's...

CITATEN
Door de inzet van D66 moeten scholen verplicht voorlichting gaan geven
over (homo)seksualiteit. Zo wordt de seksuele zelfstandigheid en
acceptatie van seksuele diversiteit onder jongeren vergroot.
(...)
Daarnaast moet levende nierdonatie, binnen Nederland, eenvoudiger
worden. Verder wil D66 een einde aan de ongelijke behandeling van
homo- en biseksuele mannen bij bloed- en orgaandonatie.
(...)
D66 wil ook de eis opheffen die stelt dat bij draagmoederschap de ei-
en zaadcellen van de wensouders zelf zijn, opdat homostellen gelijke
rechten krijgen.
(...)
Homofoob en racistisch geweld moet apart worden geregistreerd om
daders beter te kunnen opsporen en vervolgen. Daarnaast wil D66
voorlichting rond (seksuele)diversiteit op scholen, om zulke vormen
van geweld te voorkomen.
(...)
D66 verzet zich tegen het in onze ogen onredelijke gewicht dat aan de
bescherming van weigerambtenaren gegeven wordt versus het recht van
homostellen om te trouwen. Er komt na jaren wachten een eind aan de
mogelijkheid tot weigeren.
(...)
Inburgering bereidt mensen voor op onze samenleving. D66 wil dat
grondrechten zoals gelijkheid van homo's onderdeel uitmaken van het
inburgeringsexamen.

Enfin, tamelijk fanatieke homo-propaganda. Klaar ben je.

Kinderen, zieken en asielzoekers zijn de eerste slachtoffers en daarna
komen de ambtenaren aan bod. Alleen het derde punt komt rationeel over
maar ik betwijfel of het gestelde uberhaupt waar zij. Punt 1 en Punt 4
overlappen elkaar trouwens. Als ik op school zat, zou ik spijbelen
tijdens de homo-les. Er zal tijdens dit soort lessen wel lekker gekeet
worden in de klas... en daar zal men als homo maar met een rooie kop
tussen zitten.

Waarom toch altijd weer dat oeverloze gezijk over homo's ?