[D66] Garmonbozia: Top EU bestaat uit Vrijmetselaars

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Tue Jul 31 13:14:26 CEST 2012

  Bert Bakker <bertbakker7 at gmail.com>,
>De vraag die mij de laatste tijd bezighoudt, Marc-A, is de volgende.Jij stelt
>dat veel van wat we om ons heen zien een andere betekenis heeft, een betekenis
>die vaak niet wordt gezien, omdat 'we' zijn gehersenspoeld.

  Omgekeerd eigenlijk. Er zijn twee betekenissen, de meesten zien er maar 1
  (deze betekenis noemen ze 'de wereld') terwijl er achter die betekenis een
  ander schuilgaat die de eerste betekenis zowel verraadt als legitimeert.
  Oningewijden denken de ganse dag aan de eerste betekenis (ze moeten hun
  geloof in stand houden) en al doende nestelt de verborgen betekenis zich
  bij hen tussen de oren. Ze zijn dus gehersenspoeld maar kunnen het niet
  zien zolang ze vast blijven houden aan de eerste betekenis. Vandaar dat
  ik steeds zeg dat de Wereld niet bestaat. De wereld is een verhaal. Het
  gaat om de werkelijkheid en niet om de wereld.

>Toch, als die betekenissen bewust worden toegekend aan die verschijnselen (denk
>aan films, tv-series, reclamespots, de opening van de Olympische Spelen), dan
>moeten er mensen zijn die weet hebben van dit bouwwerk van betekenissen. Die
>mensen moeten vervolgens de posities verwerven die ze in staat stelt om
>voortdurend de boodschappen te verpakken, die jij dan weer ontcijfert.

  Inderdaad. Menigeen maakt carriere door aan deze onzin mee te doen. Wie
  niet meedoet, krijgt minder kansen. Op deze wijze selecteert de top van
  de piramide zichzelf. Precies zoals Orwell schrijft in '1984'.
  De meesten doen er niet aan mee omdat ze er geen weet van hebben en ze
  komen er niets van te weten omdat de media nu eenmaal in handen zijn van
  Vrijmetselaars. Op Internet staat wel wat maar inhoudelijk staat er vrij
  weinig: het gaat meestal om rare beschuldigingen aan het adres van de
  Vrijmetselarij in plaats van over het verhaal. Het zou me niets verbazen
  als sommige beschuldigingen desinformatie zijn - bedoelt om mensen zand
  in de ogen te strooien. Wie het echte verhaal wil kennen moet kijken naar
  de astrologie, alchimie en mythologie.

  Ik kende die beschuldigingen niet, begon zelfs niet bij de Vrijmetselarij
  maar loste de zaak in omgekeerde volgorde op: het viel me op dat mensen
  achter twee honden aanlopen, als astrofysicus wist ik van het bestaan van
  de twee sterrenbeelden Hond, ik zag rare dingen met regenbogen (nu wil
  D66-Amsterdam weer dat de 6-kleurige regenboogvlag van Satan op het Stad-
  huis gaat wapperen terwijl de echte regenboog 7 kleuren heeft) en ander
  gedoe met homo's (homosex = 666) en zie overal (ellipsvormige) Zonsver-
  duisteringen. Dit soort dingen komt samen in het Ragnarok-verhaal uit
  de Noorse mythologie en dat gaat dan weer om de Titanomachie van de
  oude Grieken. Als je het ziet, is het heel simpel. Ik heb de mazzel dat
  ik zelf nooit ben gehersenspoeld - ik hoef nergens van af. Ik kijk dom-
  weg om me heen en zie dat mensen geloven in dingen die in het geheel niet
  bestaan. Ik ben skepticus en geen gelovige.

> [...]
>wat dies meer zij). Maar tegelijkertijd moeten ze dan allemaal gedurende
>eigenlijk de hele geschiedenis van de mensheid hun mond erover houden. Dat kan
>wellicht, in een moeilijk doordringbaar genootschap als de Vrijmetselarij, maar
>dan moet ieder afzonderlijk (ingewijd) lid dus een  heel sterke, intrinsieke
>motivatie hebben om het allemaal geheim te houden. Anders zou er al lang iemand
>uit de school hebben geklapt - zoals dat rondom complotten vroeger of later
>altijd gebeurt.
>En waarom hier dan niet? Heb jij daar een antwoord op?

  Het heet niet voor niets 'hermetisch gesloten'.

  Wat men weet, hangt af van de graad die men heeft (er zijn er 33). Hoe hoger,
  hoe meer men weet. De grootste schurken hebben graad 33 en worden geacht alles
  te weten. Daaronder worden dingen voor de gelovigen verborgen - men wordt stap
  voor stap de gekte binnengeloodst naarmate men stijgt in de hierarchie.

  Als je kijkt in de bijbel van de Vrijmetselarij (die van door Pike), dan staan
  de daar dingen in die ik zelf ook heb gezien - maar niet alles staat er in en
  er staan weer wel dingen in die mensen ertoe aanzetten om dingen verkeerd te
  begrijpen. Zie,
     http://www.hermetics.org/pdf/masonry/Albert_Pike_-_Morals_and_Dogma.pdf

  Mensen die uit de school klappen worden mededogenloos aangepakt en anderen
  die het gewoon zien (zoals ik), worden belachelijk gemaakt. Paranoia, schizo-
  frenie en zo. Het rare is dat het verhaal over de *twee* honden daadwerkelijk
  over schizofrenie gaat - kijk maar op,
     http://www.amazon.com/Orthomolecular-Psychiatry-Schizophrenia-David-Hawkins/dp/0716708981
  Dit boek gaat over de alchimie van Orthos (Orthomoleculair, waarbij Orthos
  de twee honden zijn in de Griekse mythologie) en over schizofrenie. Auteur
  is ene Pauling (kwakzalkver, maar met twee Nobelprijzen - waaronder de Nobel-
  prijs voor de Vrede - 'Peace' is 'Piece' en gaat over een Vrijmetselaarsbouw-
  stuk).
  Het verweer ligt klaar om gebruikt te worden en het verhaal is zo raar dat
  mensen er zich vanaf keren als ze erover horen. Ze willen de door hen
  gekoesterde weerld nu eenmaal niet graag opgeven. In de TV-serie Twin Peaks
  (die gaat dus over twee honden) wordt dit ook daadwerkelijk opgemerkt als het
  over 'de Dode Hond' gaat (de *twee* honden),
     http://en.wikipedia.org/wiki/Dead_Dog_Farm
  De hier uitgesproken tekst luidt letterlijk (gewist bij Wikipedia, we mogen
  het immers niet weten),
    Of all the people in the world the best and the worst are drawn to a
    dead dog. Most turn away. Only those with the purest of heart can feel
    its pain and somewhere in between the rest of us struggle.

...en zo is het maar net...

Enfin, dat 'Garmonbozia' (wordt soms het anders gespeld) komt dan ook uit
Twin Peaks.