[D66] Garmonbozia: Tussen Kunst en Kitsch

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Thu Jul 26 15:29:36 CEST 2012

  Antid Oto <protocosmos66 at gmail.com>,
>De klimaatontkenners hebben het zwaar te verduren de laatste paar dagen nu de
>Groenlandse ijskap in recordtempo gesmolten is. Geen wonder dat men de blik op
>de Melkweg richt...

  Gebeurt toch elke zomer ?
  Ijs smelt, groeit weer aan, smelt, enzovoort enzovoort.
  Er verandert altijd wel wat.

  Waar het om gaat is dat de klimaathysterici maar wat verzinnen als ze stellen
  dat onze planeet warmer wordt door het verstoken van fossiele brandstoffen
  door de mens en dat ze iets vreselijks doen wanneer dit Vrijmetselaarsbouwstuk
  tussen de oren van hun slachtioffers willen krijgen. Ze hebben het over *heel
  iets anders* dan over de gemiddelde temperatuur van onze planeet en of de
  hoeveelheid ijs toe- of afneemt. Het interesseert ze *geen barst* hoeveel ijs
  er op Groenland ligt (het gaat ze zowaar om de *barst* zelf).

  Dat met Groenland staat niet op zich: het zelfde verhaal zit overal (dit betoog
  ik nu juist). Niet met degenen die het wel kunnen zien is iets mis maar met
  hen, die *iets anders* menen te zien. De laatsten zijn gehersenspoeld en
  continu bezig om hun wanen te onderhouden (en de eersten zijn/doen dit nu juist
  *niet*). Wat er aan de hand is, is steeds weer het *omgekeerde* van wat mensen
  menen te zien. Degenen die het allemaal dermate zeker menen te weten dat ze
  nergens vraagtekens meer bijzetten, zitten er voortdurend volledig naast. Ze
  staren zich blind op dingen die in het geheel niet bestaan.

  Daarom is zo iets simpels als de titel van een TV-programma wel een aardig
  voorbeeld. De meesten van ons zien immers niet dat hier uberhaupt iets mis mee
  is - ook al zijn juist zij 24/7 met deze onzin bezig. Idem dito het klimaat en
  idem dito de Euro. Het gaat mis met de Euro omdat de Eurofielen het nooit over
  een munt hebben maar over *iets anders*. Mensen denken alleen maar dat het over
  antiek gaat, over het klimaat of over een munt. Maar dat is niet zo - dat is wat
  ze zien, dat is de hersenspoeling - het gaat over *iets anders*. Maar dat andere
  kunnen ze *niet zien*. Ook al staat het pal voor hun neus, ook al trappen ze
  elke keer in dezelfde val, ze zien het domweg niet.