[D66] Garmonbozia: Europa is Satan

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Thu Jul 5 14:36:22 CEST 2012

  Henk Vreekamp <vreekamp at knoware.nl>,
>Marc, ik vind je expose roerend, maar (in het begin) wel erg ge-ent op het
>postmodernistische standpunt in de humanistische en sociale wetenschap van
>de jaren 1980s en begin 1990s: het eind van het "grote verhaal" als
>academische consequentie van de politieke werkelijkheid, namelijk de Val van
>de Muur (eerst Jericho, 3000 jaar later Berlijn). Aan het eind van de Koude
>Oorlog wisten linksen ineens niet meer waar ze moesten staan, met de Franse
>filosofen voorop. Dat dit nu nog steeds z'n doorwerking heeft in de
>populaire etymologie besef ik opnieuw met jouw Europa-exegese...

  Het verhaal zit niet alleen in dat Europa-gedoe. Het verhaal zit *overal*.
  En het verhaal is overal *hetzelfde*. Wel is er zo nu en dan wat variatie
  en soms wordt het verkeerd toegepast.

  Enfin, daarom gaf ik tevens de Google-link naar Athena en Shakespeare. Wie het
  verhaal niet ziet, meent dat Athena niets met Shakespeare te maken heeft.
  Maar als men klikt op de link, dan gaat er een complete beerput open waarbij
  zowaar blijkt dat Shakespeare is vernoemd naar Athena door een Rozenkruisers-
  genootschap zich noemende 'Knights of the Helmet' - waarbij de helm in kwestie
  de Aidos Kynee, de helm van Athena zij. En da's weer de helm van Hades - de
  helm die onzichtbaar maakt. Het gaat om de speer van Athena.
  Het zwaard van Athena is zowaar de Zonsverduistering waarmee Herakles in zijn
  Tweede werk het sterrenbeeld de Kreeft en de Hydra doodde. Enfin, dit soort
  idiotie komt men dus tegen. Het mondt uit in de Vrijmetselarij en de verovering
  van Noord Amerika door Vrijmetselaars. En thans gebeurt hetzelfde bij ons. En
  dat terwijl het gaat om lieden die in de war zijn en die ons aan de lopende
  band dingen voorhouden die er niet zijn.

  Maar ja, men ziet het niet. Men ziet steeds weer iets anders. Men ziet datgene
  dat ons zogenaamd wordt voorgehouden.

  Als men naar een goochelvoorstelling gaat, dan weet men dat het niet echt is:
  dat de goocheltruc *tussen de oren* plaatsvindt en niet op het toneel. Maar
  alle andere dingen zijn eveneens goocheltrucs. Wat er thans gebeurt met de
  banken, met Europa, met de Euro... het zijn illusies. Het is niet echt, wat
  mensen denken is niet waar... we mogen niet zien wat er echt aan de hand is
  want dan hebben we de truc door. Dan beseffen we dat het een raar verhaal is
  over alchimie, astrologie, mythologie en reincarnatie dat kant noch wal raakt
  en dat niets te maken heeft met datgene dat we geacht worden te zien.