[D66] Twitter blokkeert bericht per land

Henk Elegeert h.elegeert at gmail.com
Sat Jan 28 20:31:55 CET 2012

Ernst,

In mijn beleving is censuur nu juist dat het niet 'gezegd' mag/kan worden.
Twitter biedt juist 140 tekens aan ruimte aan wat je 'gezegd' wil hebben
zonder inbreuk van wie dan ook.

Het gaat hier om een -voorbarige- reactie van Twitter op het naleven van al
dan niet terechte 'wetgeving'. Van Donner mag je god (die niet bestaat) nog
steeds niet '(be)lasteren', en heeft er nog altijd 'wetgeving' voor.
Kortom: Twitter kon wel eens veel strenger worden dan Donner (die er
tenminste nog een onbevoegde Rechter naar wil laten kijken).

Gelukkig lezen ze het in gek geworden gr/christelijk Amerika dan weer wel.
:)

Henk Elegeert (die nu ook van Gmail af wil, maar hoe?)

Op 28 januari 2012 18:46 schreef Ernst Debets <edebets1 at euronet.nl> het
volgende: