[D66] Prototypical Fascism in Contemporary Dutch Politics

Antid Oto protocosmos66 at gmail.com
Wed Jan 11 13:43:30 CET 2012

Niets mis mee met het uitgangspunt van Bovekerk. Hij zegt in de introductie
helderheid te willen verschaffen en doet dat vervolgens ook voortreffelijk. Ok,
ik mis ook een marxistische definitie van het begrip fascisme maar zijn
hantering van Paxton's definitie is begrijpelijk vanuit academisch perspectief.
Er zit trouwens niet zoveel licht tussen de definitie van Paxton en Trotski.
Zijn typering van de politiek van de PVV als "politics of aesthetics " (niet te
verwarren met de aesthetics van Rancière) is goed gezien.  Blijft de vraag
waarom velen in een kramp schieten naar aanleiding van deze uitstekende scriptie.