[D66] Stijlloze poll over D66 TK fractie

Henk Elegeert h.elegeert at gmail.com
Fri Feb 17 10:08:06 CET 2012

Op 16 februari 2012 20:40 schreef Ernst Debets <edebets1 at euronet.nl> het
volgende:

 Vandaag te zien op geenstijl.nl

Prachtig ... ;)

> ****
>
> Volgens mij zijn de uitslagen gerelateerd aan de bekendheid van het
> betreffende kamerlid (alhoewel Wouter Koolmees  en Wassila Hachchi dan de
> uitzonderingen zijn  die de regel bevestigen).

In dat geval spreek je jezelf tegen, Ernst en geldt de uitzondering: je
regel klopt niet. Vlgns mij volgt het ook uit een andere regel, nl. het
gemiddelde oordeel van de gemiddelde Geenstijler over de
diverse individuele D66-ers. De bekendheid zou een rol kunnen spelen in
mate van het te vormen oordeel, maar niet noodzakelijkerwijze in het
oordeel zelf.

Dat gemiddelde oordeel doet me een beetje denken aan het oordeelsvermogen
van ene Joost Eerdmans (Radio- en TV-presentator, spreker en dagvoorzitter
en voorzitter van het Burgercomité tegen Onrecht) in zijn honderdste (van 8
februari, en helaas niet meer terug te luisteren) Radio 1 (avondspitswnl)
uitzending. Daarin stelt/vindt hij: "Laat journalisten eerlijk zijn over
hun afkomst!" https://twitter.com/#!/avondspitswnl/status/167153995591335936 ,
en dus moet (uitgenodigd in de uitzending) Francisco van Jole (eerlijk)
toegeven dat hij (van de Links Kerk, en dus:) Links is. :))
Je zult begrijpen: Ik stond perplex!! :))))

Joost geeft daarin overigens zelf wel heel eerlijk toe tot Rechts te horen.
:))
Je zult begrijpen: Ik stond perplex!! :))))

Kortom, toegevoegde waarde van de gehele uitzending: 0, niks, nada. Er is
mij tijdens de uitzending (en ik neem aan ook anderen) immers niets nieuws
te ore gekomen. Niet aan de spitse * Radio presentator * Joost Eerdmans
vertellen hé !! :))

Henk Elegeert