[D66] Garmonbozia: Olympische Gedachten (4)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sun Aug 5 13:52:33 CEST 2012

  Antid Oto <protocosmos at home.nl>,
>Ik geef op. Het is duidelijk hopeloos met je.

  Neen, je ziet het domweg niet.

  Jij zet geen vraagtekens bij datgene dat je waarneemt terwijl het
  bij dit soort zaken gaat om het zien van dingen niet niet bestaan.
  Niet ik ziet dingen die niet bestaan maar jij. Ik kan ook zien wat
  jij ziet maar ik realiseer me dat het gaat om een zinsbegoocheling
  (beslist niet om een waanvoorstelling).

  Soms zie ik het ook niet, hoor. Zo ook in het onderhavige geval...

  Ik merkte eerder op dat er in de Olympische vlag geen 5 ringen
  staan afgebeeld maar 7 - waarbij de Oranje ring verduisterd wordt
  door de Witte en we de Witte niet kunnen zien omdat het veld van
  de vlag eveneens Wit zij (de Olympische vlag bestaat immers uit de
  6 natuurlijke kleuren). De Oranje en de Witte ring staan samen
  voor de Zonsverduistering en de meesten van ons kunnen niet zien
  dat er overal om ons heen Zonsverduisteringen staan (alleen al op
  de verpakkingen van etenswaren) of dat er in onze wereld iets
  grondig mis zij met regenbogen. Gisteren op homodag hing heel
  Mokum vol met regenbogen die geen regenboog zijn.

  Maar er is meer.

  Er staan geen 5 ringen in de Olympische vlag en ook geen 7 - er
  staan er 9. De kleuren van de ringen zijn Zwart, Wit en de 7
  kleuren van de (echte) regenboog.
  De regenboog is het symbool van de Olympische Goden en als 6-
  kleurige regenboog tevens van de New Age van de Vrijmetselarij.
  Het is de Bifrost-brug van Odin (Mercurius) die staat afgebeeld
  op de achterkant van alle Eurobiljetten. Er zitten rare regen-
  bogen in onze portemonaie, net zoals er rare Zonsverduisteringen
  in zitten. De meesten van ons zien ze alleen niet.

  Raadsel dat men moet oplossen: waarom ziet het oog de Indigo en
  Paarse ring dan niet ? Dit zijn niet alleen ook kleuren van de
  regenboog - maar voor velen is Indigo zelfs zo belangrijk dat al
  hun broeken Indigo geverfd zijn (reden waarom de kerk tegen
  spijkerbroeken gekant zij, trouwens).

  Indigo staat (via de Egyptische mythologie waar Indigo de kleur
  zij van Sirius, de ster van Isis) voor Athena en Paars staat voor
  Osiris (in dit geval Hades als God van de Onderwereld en niet
  Dionysos, God van de Reincarnatie). Deze twee goden dragen de
  Aidos Kynee, de hondenhelm die *onzichtbaar* maakt,
     http://en.wikipedia.org/wiki/Cap_of_invisibility
  Op deze webpagina staat over de Aidos Kynee (de Jacobijnenmuts
  van de Franse revolutie, trouwens),
     It is also known as the Cap of Hades, Helm of Hades, or Helm
     of Darkness. Wearers of the cap in Greek myths include Athena,
     the goddess of wisdom, the messenger god Hermes, and the hero
     Perseus.

  En dus zien we de Indigo-kleurige Ring van Athena en de Paatse
  Ring van Hades niet (kom er maar eens op). Er staan inderdaad 9
  ringen in de Olympische vlag. De vlag staat met de daarin afge-
  beelde Zonsverduistering en de *twee honden*helmen symbool voor
  de New Age - als een nieuwe generatie Olympiers de macht grijpt.
  De vlag staat voor het Einde der Tijden, de ondergang van de
  Wereld en van de Mensheid.

  Vraag resteert hoe dit trucje heet - dus als men iets kan zien
  juist omdat het *niet zichtbaar* zij (zal toch wel een woord voor
  zijn ?). Als men het woord hiervoor kent, dan kan men er immers
  verder op zoeken (WikiPedia of zo). Een illusie is iets zien dat
  eigenlijk iets anders zij, maar hoe heet dit ?

  Marc Fluks, Amsterdam