[D66] Opsplitsing banken idee voor D66?

Antid Oto protocosmos66 at gmail.com
Mon Oct 31 13:17:34 CET 2011

Waarom zou je überhaupt rente willen op een nutsrekening? We moeten van het idee
van concurrentie onder banken af en het westerse idee dat rente een normale zaak
is. De dictatuur van het kapitaal breek je niet door staatsbanken te laten
opereren op een kapitaalmarkt als kapitaalverstrekkers. Want dan spreken we niet
meer over een veilige (nationale) nutsbank. Nuts is nuts, Wijsmuller.