[D66] Mauro, en hoe Fatsoen . . . ??

Henk Elegeert h.elegeert at gmail.com
Sat Oct 29 20:52:06 CEST 2011

Op 29 oktober 2011 16:31 schreef Ernst Debets <edebets1 at euronet.nl> het
volgende:

Ernst,

je schreef:

> Alhoewel ik het met je eens ben dat het CDA weer eens ouderwets aan het
> zwalken is, past hier denk ik ook een kritische noot naar wat bekend staat
> als de “asielmaffia”. Ik heb het niet over de criminelen die tegen betaling
> arme sloebers als vee naar westerse landen vervoeren, maar over de (veelal
> links georiënteerde) juristen en sociaal werkers etc. die via hun
> spreekbuizen PvdA, SP en GL  trachten onder beleid/wetgeving uit te komen
> die nota bene door hun PvdA vriendjes (Schmitz, Albayrak) ook netjes
> uitgevoerd werd.

Eens, en ook D66 hoort in dat rijtje thuis, al zijn er die zelf niet eens
weten wat een systeem is, en bovendien niet weet(/wil weten) wanneer men
daar zelf onderdeel van uitmaakt. ;)

> ****
>
> Het grote probleem in dit land is dat er wel wetgeving is , maar dat deze
> niet gehandhaafd wordt.

Dat kan ook niet als wetgeving niet tot doel heeft om als te handhaven
bedoeld te zijn.

Ook nu weer niet overigens. Alle CDA-ers zijn het overigens over eens dat
Mauro *niet *uitgezet zou moeten worden, en dat wordt (zie (G)Lubbers) nu
(*dankzij* het CDA en dus ook weer door - let wel -  het CDA zo (achter de
schermen- lees: buiten de politieke besluitvorming om) bekokstooft.
Kennelijk behoren zij ook tot - naar wat bekend staat als - de
"asielmaffia", maar ligt daar nu de nadruk niet op, immers CDA-ers nemen nu
wel *hun* 'verantwoordelijkheid' !?!

In het Noord-Limburg, vertegenwoordigd door CDA-er Raymond Knops (er zijn
daar ook geen anderen dan CDA-ers), en waar Mauro jarenlang gewoond heeft,
is een CDA-bolwerk waar zelfs PvdA-ertjes aan *hun* hand lopen ... en dat
nauwelijks lucht weet te geven aan andere geluiden, enfin, de hele
politiek, en bestuur landelijk begint dezelfde ziekelijk politieke en
bestuurlijke klimaat van daar over te nemen.

Neem nog eens de hele Lonsdale-affaire door, het is daar al een levendig en
sprekend voorbeeld van.

In die zin, Ernst, is het -  en dat snap ik overigens ook hoor - vanuit dit
perspectief wat lastig om die 'asielmaffia' zonder hen te kunnen zien. Men
is er daar maar wat blij dat er kennelijk toch ook nog andere geluiden zijn
- al heeft dat op zich al weinig om het lijf - dan dat CDA-maffia geluid.
Ze doen dan ook gewoon even vrolijk mee hoor, kijk maar:

http://www.venray.nl/otf/content.jsp?objectid=51512&highlights=
"

Motie m.b.t. uitzetting Mauro Manuel

Tijdens de raadsvergadering van 27 september 2011 hebben alle politieke
partijen gezamenlijk een motie ingediend m.b.t. de uitzetting van Mauro
Manuel. Hierbij dragen zij het college op om als gemeentebestuur nogmaals
een beroep te doen op minister Leers tot heroverweging en andere gemeenten
per brief op te roepen dit initiatief te ondersteunen.

..

"

http://www.venray.nl/otf/content.jsp?objectid=51513&highlights=

"

Motie

De gemeenteraad van Venray,

In de vergadering bijeen op dinsdag 27 september 2011;

overwegende, dat:

· de Mauro Manuel, afkomstig uit Angola, al sinds 2003 in Nederland
verblijft;

· hij de afgelopen 8 jaar bij een pleeggezin in Oostrum, gemeente Venray,
heeft

gewoond;

· Mauro een sociaal leven heeft opgebouwd in Nederland;

· hij de Portugese taal niet meer machtig is;

· een meerderheid van de tweede kamer, waaronder de coalitiepartijen CDA en

VVD, een oproep heeft gedaan aan minister Leers dit geval apart te
behandelen;

· op besluit van minister Leers Mauro binnen één maand het land wordt
uitgezet;

· dit tot de nodige onrust en verontwaardiging heeft geleid in Nederland;

Gehoord de beraadslaging;

Gelet op het bepaalde in art.33 van het RvO;

roept het college op:

als gemeentebestuur, mede namens de voltallige raad van de gemeente, waar
Mauro

heeft gewoond, nogmaals een beroep te doen op minister Leers tot
heroverweging;

andere gemeenten per brief op te roepen dit initiatief te ondersteunen;

en gaat over tot de orde van de dag.

Aldus besloten door de Gemeenteraad van Venray,

Venray, 27 september 2011.
"

indieners: alle Fracties, incluis dus het CDA.

(en iets anders zit daar ook eigenlijk niet) :)

> De politiek dient zich m.i. verre van dit soort emotionele zaken te houden
> en er uitsluitend ervoor zorgen dat A. de wetgeving strak doch rechtvaardig
> is en B. dat deze wetgeving ook gehandhaafd wordt.

Precies, en let op 'rechtvaardig'. Maar het is hier - en opnieuw, en niet
voor het eerst - het CDA dat maling heeft aan wet-en/of regelgeving.

> Het beslissen over individuele gevallen is niet aan de 2e kamer of de
> verantwoordelijk bewindspersoon, maar aan de rechter. Indien er een
> uitspraak ligt, dan moet deze ook gehandhaafd worden en niet zoals nu het
> geval is, laten sudderen tot een aantal partijen deze situatie kunnen
> aangrijpen voor persoonlijk/politiek  gewin.

Eens, maar dat verklaart het optreden van al die CDA-ers hierin betrokken
niet. Een partij die haar 'verantwoordelijkheid' kent en *neemt* ...

> ****
>
> Dit laatste geldt van links tot rechts. Mauro is al in 2007 door Albayrak
> uitgewezen, maar de asielmaffia kon door allerlei ondoorzichtige
> beroepsprocedures de zaak traineren en in de publiciteit brengen ter
> meerdere eer en glorie van zichzelf.

 En over de rug van een jongen die niet verantwoordelijk is voor al die
wet- en/of regelgeving, en die tegen dergelijk uitwassen - maar die heeft
kennelijk geen rechten - geen enkele kans heeft, en maakt.

En als onder de titel 'asielmaffia' tevens het CDA betrokken wordt, wordt
ook wellicht duidelijker welke glubberrol zij met name hier (weer) in
spelen ...

Het moet dan ook niet voor niets pas na hem (Mauro) 'humaner'
(democratisch??? vastgesteld op een voortreffelijke, maar misselijk makende
show), Ernst, en het is nu al voorspelbaar dat glunderaar (G)Lubbers *dan*
zijn 'glansrol' kwijt zou zijn!! Dat gaat dus niet gebeuren !! Mss helpt
het als ook de (mede-glunderaar) Donner hoogste baas wordt van de Raad van
State?

Al die ondoorzichtige (beroeps)procedures zijn de politiek/bestuur aan te
rekenen, Ernst. Mauro is slechts/helaas het (zoveelste) slachtoffer
ervan. De ('humane')trap na kan Mauro ook nog wel even incasseren.

Je zou wensen dat Nederland tenminste een partij kent die dergelijke vormen
van kindermishandeling Internationaal aan de orde, en vooral, aan de kaak
stelt!! Maar nee hoor, het is met name de zn. 'gezinspartij' zelf die het
daar niet zo nauw mee neemt.

Zie bv. ook de laatste Zembla uitzending, Ernst waar Jeugdzorg uit het
Noord-Limburgse WEIGERT 'verantwoording' af te leggen, over alleen al van
een vrouw haar 3 kinderen die slachtoffer werden van zowel mishandeling,
als seksueel misbruik, en dat heel simpel voorkomen had kunnen worden.
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1114648-misbruikt-onder-toezicht#

Wet- en/of regelgeving om ook dergelijk misbruik te voorkomen ontbreken ook
hier echt niet hoor, maar ja, CDA-bolwerk ... en dan heb je gewoon het
nakijken ... Een patroon dat zich ook nu weer herhaald !!

Leuk: CDA zou haar dissidenten beu zijn. Ik ben het ook spuugzat: dat ze
die allemaal de CDA-partij uitzetten, tot de laatste CDA-er daar het licht
uit kan doen! :))

Henk Elegeert