[D66] Media over EuroTop

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Wed Oct 26 13:49:33 CEST 2011

Iemand vertelde me zojuist dat de EuroTop een week wordt uitgesteld.
Dus even op Internet gekeken. Ik zie niets over uitstel maar wel veel
blabla over wat we allemaal over zijn munt moeten denken van Mercurius.

Alhoewel vandaag wel eens zou kunnen eindigen met de zoveelste Euroramp
gooit de Volkskrant het over een heel andere boeg: de Euro is een
groots succesverhaal en iedereen die het hiermee oneens is, moet zijn
bek houden en eens stevig aan de slag gaan.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/2989140/2011/10/26/Europa-is-een-groots-succesverhaal.dhtml
De auteur, Leonoor Meijer, heeft het in het stuk voortdurend over de
drie V's. Probleem is dat dit de drie piramides van Gizeh zijn, op
hun kop (kwestie van revolutie). Heerlijk ongenuanceerd stuk - zeker
lezen.

Iets mensvriendelijker (niet veel) staat het op,
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/7264/Schuldencrisis/article/detail/2991397/2011/10/26/Liveblog-E-Day-Als-de-euro-faalt-dan-faalt-Europa.dhtml
Het is wel duidelijk: de Volkskrant is rechtser dan de Telegraaf.

In de gelijkgeschakelde media ook de antwoorden op vragen die geen
zinnig mens zich stelt en die heel belangrijk zijn om de aandacht
af te leiden,
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/10/26/zes-vragen-en-antwoorden-over-de-belangrijke-eu-top-van-vanavond/
Vraag drie is grappig: Wat is het alternatief voor de 'bazooka'?
(kennelijk schuift de NATO vanavond ook aan)... Neen, ik verzin
het niet - het staat er echt.

Lees vooral het stukje uit Pluspost (over de opstelling van D66 in
deze),
http://www.pluspost.nl/democratie-66/49581/
Het D66-congres moet binnenkort praten over 'een sterk Nederland in
een sterk Europa' (geen grap). Over de burger die alles kwijt raakt
door de Euro bekommert niemand zich meer. Europa is immers een succes-
verhaal. En dat zal ze ook altijd blijven...