[D66] Eurocrisis weer helemaal terug - Grieks Euroreferendum

Ernst Debets edebets1 at euronet.nl
Wed Nov 2 22:00:14 CET 2011

En jij denkt dat de EU dat gaat toelaten? Dat is inderdaad zoals Henk
Elegeert het uitdrukt kennelijk de natte droom van communisten zoals Oto.
Waar dat allemaal toe lijdt heeft de recente Europese geschiedenis maar al
te vaak laten zien. Bovendien is het nog niet zo heel lang geleden dat in
Griekenland de kolonels aan de macht waren (totdat Den Uyl daar een paar
keer ging kamperen en zie: het was meteen een democratie). Volgens mij heeft
de bakermat van de democratie (als je oud Grieks hebt gehad dan weet je:
demos = volk / krazein = roepen dus democratie = de roep van het volk, dat
moet een communist toch aanspreken) met de kolonels zijn portie dictatuur
wel gehad. Allen zal Oto het wel weer jammer vinden dat dat een militaire
dictatuur was en niet een dictatuur van het proletariaat zoals in bepaalde
andere Oost Europese landen.

Ernst Debets/
Zaanstad