[D66] Eurocrisis weer helemaal terug - Grieks Euroreferendum

Henk Elegeert h.elegeert at gmail.com
Tue Nov 1 16:30:01 CET 2011

Op 1 november 2011 16:08 schreef Henk Vreekamp <vreekamp at knoware.nl> het
volgende:

Je hebt gelijk, Marc, de puinhoop zal voor de EU groter worden ongeacht de
> uitslag van het Griekse referendum. En of er een afwijzing van het
> hulpverdrag zal komen, moet ik eerst nog zien gebeuren. Hangt ook van de
> formulering van de vragen af en de mate van deelname! Bijvoorbeeld, is
> Griekenland ambtelijk ueberhaupt nog in staat een referendum te organiseren.

Ambtenaren in overvloed, dacht ik.

Wie gaat het financieren? ;)

Overigens (al)weer een voorbeeld van een referendum door politici met
overduidelijk een louter 'politiek' (Grieks?) doel. Probeert men middels
het (oneigenlijke)middel de Grieken te overtuigen van de noodzaak van de
maatregelen, of geeft men aan (opnieuw) lak te hebben aan de (wensen/)rest
van Europa/de afspraken rond de Euro?

Zitten er nog steeds dezelfde 'adviseurs' in Griekenland?

Henk Elegeert