[D66] EU:Russen reageren disproportioneel

Henk Elegeert h.elegeert at gmail.com
Fri Jun 3 23:24:49 CEST 2011

Op 2 juni 2011 15:17 schreef Henk Elegeert <h.elegeert at gmail.com> het

>  verklaring te geven voor de maatregel.
>
>  In de komende dagen staat er overleg
>  met de Russen op de agenda.Dertig tot
>  veertig procent van de invoer van
>  groente en fruit door Rusland komt uit
>  de Europese Unie.
>
> "
>

> Ik gisteren nog:

... en alsof er binnen de EU zelf zo voortreffelijk gereageerd wordt.

VS hekelen Europese aanpak EHEC-infecties
Uitgegeven:2 juni 2011 22:06Laatst gewijzigd:3 juni 2011 10:09
WASHINGTON - Experts uit de gezondheidszorg in de VS hebben kritiek op de
manier waarop Europa de uitbraak van EHEC-infecties aanpakt. Het gebruik van
de term ''gemuteerde dodelijke bacterie'' vinden ze onverantwoordelijk,
omdat bacteriën continu muteren.
© Gezondheidsnet

 Bekijk video <http://www.zie.nl/video/m1gz692f3i48>

Dat de bacterie giftig is, is ook niet ongebruikelijk. Dat berichtte The New
York Times vrijdag.

Verder duiden onderzoeken waaruit blijkt dat de bacterie resistent is voor
antibiotica erop, dat Europa niet in de goede richting zoekt om de uitbraak
aan te pakken.

EHEC-infecties moeten juist niet behandeld worden met antibiotica. Volgens
professor in de kindergeneeskunde, Phillip Tarr van de universiteit van
Washington, zullen de antibiotica juist andere bacteriën in het lijf van de
patiënt aanpakken waardoor de E.colibacterie nog meer zijn gang kan gaan.

Klachten

De bacterie kan darmbloedingen, diarree, braken, misselijkheid, koorts,
buikkrampen en nierklachten veroorzaken.

Inmiddels zijn in Duitsland en Zweden al zeker achttien mensen aan de
darmbacterie bezweken en zijn vele honderden mensen in verschillende landen
ziek geworden. De besmettingsbron is vooralsnog onbekend.

Nierfalen

Patiënten behandelen met antibiotica vergroot volgens Amerikaanse
gezondheidsfunctionarissen de kans op nierfalen en zal nauwelijks de duur
van de besmetting verkorten. De beste behandeling is volgens hen om
vloeistoffen via de aders in het lichaam te brengen, wat de nieren helpt te
blijven functioneren.

Deskundigen als doctor Robert Tauxe, verbonden aan gezondheidscentra in
Atlanta, betwijfelen verder of het om een nieuwe stam gaat, zoals uit
onderzoek in Chinese laboratoria was gebleken.

''Waar is dit organisme geweest dat het zoveel is blootgesteld aan
antibiotica dat het de moeite was om resistent te worden?'', vraagt hij zich
af in de krant.

Besmettingen

Drie Amerikanen zijn mogelijk tijdens een reis naar Duitsland met de
agressieve darmbacterie EHEC besmet geraakt. Dat maakte het Amerikaanse
gezondheidsinstituut CDCP donderdag bekend.
Een CDCP-woordvoerder stelde dat het instituut pas met zekerheid kan zeggen
of de Amerikanen met de gevaarlijke bacterie zijn besmet als het resultaat
van het bloedonderzoek bij de patiënten bekend is. De geïnfecteerden zijn
buiten levensgevaar.
"

... zucht.

Wat is de bron ?!! Want dat lijkt mij eigenlijk wel de aller belangrijkste
vraag, ook voor wat betreft de export.

Henk Elegeert