[D66] Emigratie (van de discussielijst)

Fritz van Rikxoort fritz at rikxoort.demon.nl
Sun Jul 31 10:17:54 CEST 2011

Tjongne jonge toch Erik,

Alweer een en al vriendelijkheid. Wat zit je toch dwars?
Mis je liefde, vrienden, een sociaal leven?

Sinds enige decennia bemoeit immigratie zich in de EU niet meer met
EU-burgers, Erik.

Hard voor de zaak en zacht naar de mens - voor, op en andere varianten
zijn ook correct Nederlands - ken je gelukkig wel. Verwijten zijn weer
overbodig, Erik.

Je was je eigen deuk in een pakje boter slaan alweer vergeten?

Eens dat ze elders geen boodschap hebben aan soft NLs gelul. Bolkestein
mocht er weer een pagina over vol praten in Telegraaf zaterdag. Maar
volgens hem is het westen slap geworden, en niet alleen NL.

Als je goed leest zag je dat ik je geen opdrachtengeef zoals jij mij aan
de lopende band, maar voorwaardelijk aangeef dat als je iets wilt weten
hoe je dat zelf kan bereiken. En als ik je dan een bron geef over
aantallen citaten van derden in een epistel van een seriemoordenaar, dan
beroep ik me daar niet (alleen) op. Anders dan jij wisselen de meeste
deelnemers hier informatie en standpunten uit en zijn lezers in staat met
hun eigen referentiekader dat te plaatsen, zonder wiskundige bewijzen die
jij vraagt omdat je geen argumenten hebt en niet alleen maar de man wilt
spelen.

Dank voor je betrokkenheid en zorg of iemand met een hoog iq en verbale
begaafdheid wel in staat is zaken uit te zoeken in NL en elders. Maak je
geen zorgen: ik check alles van belang voor mijn en/of geliefde
driedubbel, ook bij deskundigen. Want het spelen met het leven van jezelf
en een ander is niet kies. Hoe snel alles uiteindelijk geregeld is is niet
helemaal te voorspellen, ongelukjes en ongelukken zitten immers in kleine
hoekjes en leiden dan vaak tot vertragingen. Zeker het verkopen van een
eigen woning is in de instortende woningmarkt onvoorspelbaar geworden.

Gefeliciteerd met je intelligentie, ik hoop dat je die ooit ten goede gaat
gebruiken ipv uiterst onvriendelijk tegen mensen zoals velen op deze
lijst.

Hartelijke groet, Fritz

PS
Anders dan jouw als altijd zure reacties en bijdragen vroegen lijsters met
wie ik al jaren met plezier van gedachten wissel om aan te zien of ik tijd
houdt om deze lijst te volgen. Om hen moverende redenen overwegen anderen
ook de lijst te verlaten. Vooralsnog sprak ik af er met hen nog even op te
blijven. Of ik tijd houdt om jouw zure bijdragen te lezen en voor mezelf
op een rij te zetten wat je nu eigenlijk beweert en vraagt is iets anders.

Quoting Fritz van Rikxoort <fritz at rikxoort.demon.nl>:

 > Je bent een echte Nederlander gebleven, Erik,

Ik ben bij mijn weten nooit een echte Nederlander geweest Fritz.
(Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat dat nou precies is,
een echte Nederlander. Dus misschien kun je nog even een
definitie geven? Tenslotte heb jij er verstand van.)

 > Een en al vriendelijkheid en hard voor de zaak maar zacht naar de
mens.

O, is *dat* de definitie van een echte Nederlander.

Geert Wilders is dus ook geen echte Nederlander begrijp ik.
(Klopt ook wel, dat is een zijn Indonesische roots overschreeuwende
halfidioot.)

Jij ook niet. Je bent wel vriendelijk, maar je hebt zo weinig hart voor
de zaak dat je het begrip zelfs met een D weet te spellen.
(Jaja, ik weet ook wel dat sinds mijn vertrek uit Nederland het een
gewoonte van 'managers' en andere zelfgebreide luchtfietsers is om
het over 'hard voor de zaak en zacht voor de mens' te hebben, maar
'zacht *naar* de mens' - het valt me nog mee dat je het niet over
'zacht naar de mens *toe*' hebt - is gewoon bezopen Nederlands en is
bovendien zwatelende onzin.)

 > Dat je dat volhoudt zo buiten ons kikkerlandje :)

Tja, daar kom je nog wel achter als je Nederland (nog altijd x keer
groter dan vaticaanstad overigens) hebt verlaten: in het buitenland
heeft men geen boodschap aan al dat softe gelul, excusez le mot.

 > Zit dat ik die te koude harde boter die je nog gebruikt,
 > en waarvan je wilt dat anderen er een deuk inslaan...

Valt die ondertiteling weer uit.

 > Anderzijds blijk je vanuit elders slecht geïnformeerd, dat je steeds

Ach jee. En kun je *dat* dan eens onderbouwen Fritz.
Dan zou je, nog net voor je met je staart tussen de beentjes de lijst
verlaat, hier voor het eerst daadwerkelijk eens iets hebben bewezen.

 > vraagt naar en opdrachten geeft over wat iedereen allang weet die
hier het
 > nieuws een beetje volgt.

Je spreekt jezelf tegen Fritz. (Ook niet voor het eerst overigens.)
Jji geeft hier opdrachten.
Wij moesten van jou nu juist de *buitenlandse* media volgen. Om een wat
minder benepen blik op de Nederlandse politiek/affaire Wilders te
hebben.
Dat doe ik dus, terwijl jij je beroept op een flut-artikeltje in de
Nederlandse nrc.next.
Je hebt ook niet aan willen geven welke niet-Nederlandse kranten je
eigenlijk leest, dus ik vermoed dat het antwoord simpel is: geen.
En dan vooral maar zelfvoldaan blijven doortetteren dat Mark Giebels
en ik - mensen met een toch beduidend breder denkraam dan het jouwe -
het helemaal verkeerd zien.

 > Of ik nog tijd kan maken om NL ook via deze lijst te blijven volen
kan jij
 > niet beoordelen en gaat je ook niets aan.

Ik heb niet beweerd dat dat me wel iets aanging; je bedient je dus weer
van een stropop. Leer dat nou eens af! (Je hebt nog een dag.)

 > Hoe lang in ons geval het
 > emi-/immigratieproces neemt idem (8 maanden is in ieder geval een
 > officieel aanvaarde termijn en soms zelfs nodig voor wie hier nog
banden
 > heeft, een eigen huis, enzovoort - verstandig is een gedegen
voorbereiding
 > én een gedegen uitwerking daar en hier).

In jouw geval lijkt het me inderdaad raadzaam deze onderneming gedegen
voor te bereiden - misschien is acht maanden zelfs wel wat te *kort*.
Stel je bijvoorbeeld voor Fritz dat je vergeet om je verstand  in te
pakken!

(Hoewel, zou dat bij jou nou werkelijk veel verschil maken?)

 > Succes verder met het vanuit elders bahsen van deze lijst en verder
 > leegmaken, meer dan de helft van de lijsters is al weg en van de
 > overblijvers is meer dan de helft alleen volger waarvan velen om
e.e.a
 > vanuit D66 in de gaten te blijven houden, dus je bent al een eind
 > gekomen...

Omdat wij bij mijn weten geen exit-interviews houden
(maar overtuig me gerust van het tegendeel) *kun* je
helemaal niet weten waarom lijsters afhaken Fritz.
Dus je zwatelt maar wat in het wilde weg, zoals gewoonlijk.
Het is zelfs geen origineel gezwatel; doctor MAF Fluks roept
hetzelfde al jaaaaren en Heintje "Davids" van Meeteren eveneens.

Misschien hadden de afhakers het wel zo druk met hun emigratie
- al dan niet intern - dat er geen tijd meer overschoot
voor de lijst. Of misschien stond het gezwaai met een
klauwhamer door een zich mediator noemende moreel defecte
clown ze ietwat tegen. Of misschien hebben ze zich nooit
meer geheel weten te herstellen van de lachkrampen die een heuse
ingenieur wist op te roepen met zijn gierende klepkolder
over het Sloot-systeem (overigens *geen* politiek onderwerp
en dus feitelijk een anomalie op deze lijst, maar wel een
aardige illustratie bij de stelling dat je tamelijk dom bent;
zelfs over een onderwerp dat dan nog enigzins in jevakgebied
ligt wist je niets anders dan waarlijk tenenkrommende onzin
uit te kramen.)

En nu maar hopen dat de Spaanse immigratieautoriteiten geen
spijt krijgen als het tot hen doordringt wat voor een zelfingenomen
domme zwatelaar die ingenieur Fritz van Rikxoort eigenlijk is.

Erik vdMb