[D66] Breivik

Fritz van Rikxoort fritz at rikxoort.demon.nl
Fri Jul 29 12:14:52 CEST 2011

Kijk, daar vinden we elkaar, Mark,

Ik blijf ook liever als Prins Claus allereerst wereldburger,
verbonden met alle (goede) mensen (van) waar dan ook,
en ach ben ook Europeaan en helemaal achteraan: hier geboren ja.

En net als jij progressief, d.w.z. constructief en "anarcho"-liberaal :)
De mens en hun rechten centraal en niet staten en partijen
en zeker niet conglomeraten van kapitaal en/of staten.

Fritz

Fritz, verzet tegen 'cultureel nihilisme' zie je inderdaad bij zowel
conservatief links als rechts. Net als intolerantie tegen
andersdenkenden. Dus inderdaad, voor de linkse politieke elite waardoor
deze
conservatieve linkse jongeren zich laten inspireren zou dit ook goed
leesvoer kunnen zijn, alhoewel ze zich uiteraard niet zullen herkennen in
Spruyt's wereldbeeld.

Ben toevallig net Hopes and Prospects (overigens erg goed boek) van Noam
Chomsky aan het lezen. Wellicht dat hij die rol voor links kan spelen...

Mvg,
Mark Giebels, die maar liever gewoon kosmopolitisch en progressief
blijft...