[D66] Emigratie (van de discussielijst)

Henk Vreekamp vreekamp at knoware.nl
Thu Jul 28 21:44:54 CEST 2011

Uche, waarheen verkas je?
HenkV-U
---
----- Original Message -----
From: "Fritz van Rikxoort" <fritz at rikxoort.demon.nl>
To: "informele D66 discussielijst" <d66 at tuxtown.net>
Sent: Thursday, July 28, 2011 9:09 AM
Subject: [D66] Emigratie (van de discussielijst)

Beste (nog geen 50) overgebleven lijsters (vooral vrborgen waarnemers),

Ik heb enorm genoten van de jarenlange bijdragen van de meesten hier,
die oprecht informatie en zienswijzen delen over politieke onderwerpen
en soms meer dan dat. Het heeft me ook gescherpt en geïnformeerd.
Het scherpt ons als daarbij enkelen alleen truuks toepassen
om anderen uit hun tent te lokken, wat ca. 10 jaar geleden en vlak erna
overigens in een maatschappelijk gespannener tijd vaker voorkwam
dan de laatste jaren.
Wel was het jammer dat mede daardoor sommige prima debaters
die ook nuttige informatie deelden stap voor stap de lijst verlieten
en anderen daardoor ook passiever werden dan voorheen,
waardoor de balans serieus en niet-serieus langzaam verslechterde.

Nederland en het voormalige d'66 bleven mij aan het hart gaan,
maar over enkele dagen start ik mijn emigratie (die maanden neemt)
en dan zal ik me afmelden van deze discussielijst.
Ik zal de lijst best missen, maar concentreer me meer en meer
op onze toekomst elders en dan neem je langzaam afscheid.
Meer vanwege dat er in NL nauwelijks ontwikkelingen zijn,
althans nauwelijks constructieve, en dat het meeste eindeloos stilstaat.
Dat constructieve zit juist in mijn genen en bracht me lang geleden bij
D66, waardoor ik als lid en buiten D66 politiek actief
en later zelfs als politiek vertegenwoordiger
de opkomst en ondergang van D66 mocht meemaken van 1994/1998 tot 2003/2006.

Het ga jullie allen goed en ik volg nog tot eind komend weekend...

Hartelijke groet aan allen (!), Fritz