[D66] Breivik

Fritz van Rikxoort fritz at rikxoort.demon.nl
Tue Jul 26 09:49:49 CEST 2011

Mark,

Ik blijf je benadering van directe verbanden leggen uiterst vreemd, maar
als je dat dan toch doet: de kritiek op de Noorse PvdA speelt ook een rol
bij de bomaanslag en massa-moordaanslag. Je kan dan even goed verband
leggen tussen onze PvdA en de Noorse, en onze PvdA die de Noorse vast
geïnspireerd heeft mede verantwoordelijk stellen voor een klimaat waarin
zware gefrustreerde kritiek is ontstaan waardoor eigen-rechters en
gewelddadigen tot aanslagen overgaan. Het is van tweeën één: of je stelt
mensen voor hun mening en uitlatingen verantwoordelijk voor de meningen en
daden van derden, en dan rechts en links, of niet. Maar niet alleen naar
je politieke tegenstanders.

Overigens denken zindelijker mensen er anders over dan jij en heeft
bijvoorbeeld Cohen direct verklaard dat er geen enkel verband is tussen
onze politieke debatten en geweldsdaden in Noorwegen.

Fritz

Lijsters,

Was even bang voor een taboe in de media, maar blijkt niet het geval,
hulde:

http://www.depers.nl/binnenland/584554/Ongemakkelijke-vragen-voor-PVV.html

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/2817802/2011/07/26/Wilders-kan-niet-de-vermoorde-onschuld-spelen-over-daden-Breivik.dhtml?utm_medium=twitter&utm_campaign=columnisten&utm_source=twitterfeed

Als ik journalist was zou ik Martin Bosma asap willen interviewen nu. Ben
zeer benieuwd naar zijn overpeinzingen.

Mvg,
Mark Giebels