[D66] Breivik

Fritz van Rikxoort fritz at rikxoort.demon.nl
Mon Jul 25 13:56:28 CEST 2011

Even goede vrienden, Mark,

Gevoelig ligt van feiten een "beschuldiging" van mij maken.
Dat raakt kant noch wal idem in de visie achteraf van Thom.

En ik ben het niet met je eens dat iets van Thom minder gevaarlijk zou
zijn (geweest), was hij het ook zelf niet mee eens, hij betreurde gezien
de gevolgen ook zijn uitspraak, of van D66-ers of linksen in het algemeen,
dan van Wilders.
Direct praten over immigratie en emigratie en gevolgen is beter en minder
gevaarlijk dan mensen en hun bevindingen en meningen uitsluiten.
Ook als het gaat om de verderfelijke praktijken vanuit een islam of welke
godsdienst of levensovertuiging dan ook. Of van ons parlement, regeringen
en overheden!!

Overigens vertrekken 300 NL-ers per dag, meer dan 100.000 per jaar, ca. 1%
van de volwassen autochtonen. Dat is 10% in 10 jaar. Het gaat hard en alle
ontwikkelingen zullen onvermijdelijk gevolgen hebben voor NL en idem
elders Europa overigens. De spanningen groeien mede door economische
crises, werkloosheid, slechte woningmarkt e.d. en niet alleen door
immigratie (en emigratie) en volksverhuizingen in steden en eruit en erin.

De ontwikkelingen in de samenleving en waarnemingen en visies van mensen
komen veel meer voort uit wat zich afspeelt, dan discussies en uitlatingen
van wie publiek dan ook. Daar ligt ons grotste verschil van mening.
Jij hamert op publieke uitlatingen en gaat voorbij aan wat zich afspeelt
in de samenleving en wat mensen waarnemen en ervan denken, in combinatie
met wat ze eventueel terugvinden in de media.

Gevaarlijke spelletjes zijn niet van jou of mij, maar wel publiek ook van
D66, zoals met die wetgeving uit 2006. Het is (die wegeving) zeer
gevaarlijk direct voor Nederlanders en hun niet-Europese partners en
kinderen, maar  ook voor de samenleving, want het leidt (terecht) ook tot
haat tegen NL en parlement en regering enzovoort.
Het zou me niet verbazen als een van de vele slachtoffers van ons en D66's
anti-buitenlanderbeleid tav gezinshereniging en -vorming ook eens tot een
wraakactie zou leiden. Ik zou er niet aan meedoen, nooit, maar de Borissen
D. verdienen weleens te ondervinden wat ze mensen aandeden en doen zonder
zich verantwoordelijk op te stellen en verantwoording af te leggen om hun
mooie baantjes en onterechte imago's te houden.

Hartelijke groet,

Fritz

2011/7/25 Fritz van Rikxoort <fritz at rikxoort.demon.nl>

> Nou, ik kap maar weer met je, Mark,

Ja, ik weet dat het gevoelig ligt bij je Fritz, excuses voor de
directheid.
Maar laten we eerlijk zijn, die ongelukkige uitspraak van Thom valt in het
niet bij de voortdurende stroom haat die Wilders richting de linkse kerk
en
de Islam verspreidt. Wilders klaagt voortdurend dat hij wordt
gedemoniseerd
door de linkse elite en daardoor gevaar loopt. Nu hebben we gezien waar
zijn
demoniserende uitspraken toe kunnen leiden.

> Je mag "spelletjes" gevaarlijk vinden maar doe dat dan consequent en
> opnieuw ook in eigen boezem!

Welke gevaarlijke spelletjes heb ik dan gespeeld Fritz?

Dank voor de toelichting hieronder. Dacht al dat je hieraan refereerde.
Hebben we het al eerder over gehad, ook op deze lijst. Ben het helemaal
met
je eens op dit punt. En nee, Wilders is hier niet schuldig aan. Wel is het
uiteraard zo dat als het aan hem ligt de drempels nog hoger komen te
liggen
en de tegenwerking door de overheid nog sterker. Wederom, zijn
gepropageerde
'oplossingsrichting' maakt de problemen alleen nog maar groter.

Mvg,
Mark Giebels