[D66] Breivik

Fritz van Rikxoort fritz at rikxoort.demon.nl
Mon Jul 25 00:36:08 CEST 2011

Je blijft in je cirkelredeneringen, Mark,

Ze moeten elkaar kennen want vonden beiden de boekdrukkunst uit en trokken
dezelfde conclusies. Ga eens in op de inhoud en vraag je af hoe het komt
dat miljoenen in een land en honderden miljoenen in een werelddeel
dezelfde waarnemingen doen en vresen hebben. Nogmaals k verafschuw net als
jij de abti-buitenlanderwetten en -praktijken zoals Cohen en het D66 van
Boris Dittrich die introduceerden in NL, dat is geen oplossing van
oorzaken maar mensenrechten tot op hun botten schenden en over hun ruggen
geld binnenharken. Vraag je af waarom mensen die goed geïnformeerd zijn de
Cohens c.s. en Borissen Dittrich c.s. zo haten... die vooral goed voor
hunzelf en hun carrières zorgen en imago's opbouwen omgekeerd evenredig
aan hun trackrecords en schuld aan mensenrechtenschendigen. Als je blijft
speculeren over wie wie kent zal je nooit aan de inhoud toekomen die je
tegenstanders wel beheersen.

Fritz,ik draai helemaal niet in een kringetje, laat staan dol.

Ik constateer slechts dat Bosma en Breivik dezelfde ideologie aanhangen en
zich beiden machteloos tonen. Bij Breivik leidde dat helaas tot  'de
noodzaak' tot het plegen van een (jarenlang geplande) terroristische
aanslag
tegen de elite die Noorwegen dit allemaal hebben aangedaan de afgelopen
decennia. Dat hij de jongerenafdeling als doelwit neemt, is waarschijnlijk
om het signaal af te geven dat dit nu toch echt eens moet stoppen. Maar
goed, dan speculeer ik, daarover horen we morgen meer in de rechtzaal....

Wel vraag ik me af of Bosma en Breivik elkaar kenden. Lijkt me niet
onwaarschijnlijk gezien de gelijkenissen in overtuiging, woede,
haat, verklaarde onzin ('Hitler was links') en toewijding aan de zaak.
Breivik heeft zich ook behoorlijk verdiept in Wilders en de PVV getuige
zijn
pamflet.

Anyway, als ik Wilders of Bosma was zou ik me nu wel enorm kut voelen. De
conclusie dat Breivik zich deels door de propaganda (sorry, 'waarheden')
van
Wilders en Bosma heeft laten inspireren lijkt me evident. Als Breivik niet
Wilders maar een willekeurige Imam tientallen keren in zijn pamflet had
genoemd, dan had Wilders vooraan gestaan om die bewuste Imam het land uit
te
sturen.... Enige zelfreflectie tijdens zijn vakantie zou ik Wilders dan
ook
wel willen aanraden...

Mvg,
Mark Giebels