[D66] heksenjacht op "schizofrenen"

Antid Oto protocosmos66 at gmail.com
Mon Jul 11 18:54:50 CEST 2011

Ik ben tegen het weigeren van wapenvergunningen aan "paranoïde schizofrenen" of
hoe de politieke psychiatrie en politie denkt andersdenkenden te stigmatiseren
en het recht op zelfverdediging te ontzeggen.  Als van der V. zich bedreigd
voelde door "God" , als hij zich daar al een concept van had, en reden, dat is
onduidelijk, dan heeft had hij van mij het volste recht gekregen om geweld tegen
"God" te gebruiken bij aantoonbaar ernstig lijden. Helaas was zijn gebruik van
geweld niet extreem genoeg om "God te doden", en dat is wat mij betreft
betreurenswaardig. De dode God leeft nog immer voort in het theologisch
materialisme, dus de strijd of de wraak tegen God zou een strijd moeten zijn
tegen de "hermetische materie" en pas in laatste instantie de medemens of het
dier. Dus van der V. heeft zijn waan - die Anklage gegen God -  filosofisch
verkeerd geïnterpreteerd en voor God onschuldig geweld gebruikt. van der V. was
helaas niet uit het hout van Prometheus gesneden, daarvoor was hij te "Geel" om
het in fluksiaanse termen te omschrijven... Wat meer rood-wit geweld zou van der
V. niet misstaan hebben exusez-moi.

Verder is de roep om de privacy van GGZ clienten aan te tasten volstrekt moreel
verwerpelijk natuurlijk. Wat mij betreft heffen we de GGZ onmiddelijk op om
erger te voorkomen en schaffen we de fascistoïde BOPZ/IBS/TBS meteen af. Het
algemeen belang is niet gediend bij het beveiligen van de samenleving door
"schizofrenen" buiten te sluiten en op te sluiten. Men zou eens wat meer
Hüber/Foucault/Laing/Sasz/Cooper moeten herlezen.

En waar is die Bakker eigenlijk mee bezig met zijn neoliberale MEERGGZ??? aub
minder GGZ!