[D66] mifare

Henk Elegeert h.elegeert at gmail.com
Fri Jan 28 15:05:15 CET 2011

Op 27 januari 2011 15:30 schreef Fritz van Rikxoort <fritz at rikxoort.demon.nl
> het volgende:

 In mijn ervaring heben de meeste gekozen en benoemde politici nergens
> verstand van dan partij-teigeren en stokpaardjes berijden.

Je zou (mogen) verwachten dat men gericht is op het (zo) goed (mogelijk
doen) functioneren van de maatschappij, maar helaas.

> Wij hebben in Nederland geen problemen (meer sinds de deltawerken) maar
> maken ze, partijgebonden.

Kortom: een gigantisch probleem, en zowaar: nagenoeg onoplosbaar
(geworden).

> Veel instituties werken idem van god en burgers en klanten en
> oorspronkelijke doelstellingen los.

Lastig die dubbele betekenis(sen) mbt. van god los, Fritz. Prima ingeval
Kerk en Staat, maar helaas nog vaak niet het geval en dan gaat opnieuw op:
van god los idd.

>  Grootste probleem dat we maken is wielen uitvinden: helaas is er maar één
> al uitgevonden, een sierlijk eenvoudige oplossing.

Het begint daarvoor al voor, Fritz. Nog een analyse gezien (ja nee,
rapporten in overvloed idd) die als zodanig al je goedkeuring al zou kunnen
dragen? Zie bv Afghanistan en 'onze' missie aldaar. Draagt het idd en
werkelijk (nog wel) bij aan Internationale Rechtsorde?

> En dat geldt voor de kinderlijk eenvoudige openbaar systemen elders idem
> dito.

Het wachten is op één Euro(pa) ? ;)

 Kiezen ze elders voor wat extra’s, zoals in Engeland, dan is dat klantger
> icht:
>
> achteraf geld terugboeken wanneer blijikt wat de goedkooppste kaartjes en
> abonnementen waren geweest.

Uhh, kan dat dan? ;)

> Kom daar hier maar eens om: elk nieuw systeem en werkwijze werkt eerst in
> nadeel betalende klant, bewijs je onschuld maar.

Sterker nog: ze ontnemen je glashard je abonnement op grond van je regio !!

>  En de overheid alghans politici maar zeuren over de hufterige burgers en
> nu in de mode: polaristatie.

Zelfs D66 !! Polarisatie is ... en elke poging daar
een eensluidende omschrijving van te geven is bij voorbaat gedoemd te
mislukken. Werkelijk onbegrijpelijk dat uitgerekend D66 daar aan
waagt/waagde.

> De hufters zijn de politici, overheden en instituties,

Het "Wij van de Overheid",

> opvallende goede tegenvoorbeelden van eigenwijzen uitgezonderd.

Yep!

Henk Elegeert