[D66] Toelichting besluit D66-fractie politietrainingsmissie Afghanistan

Henk Elegeert h.elegeert at gmail.com
Fri Jan 28 14:37:10 CET 2011

Op 28 januari 2011 10:17 schreef Dr. Marc-Alexander Fluks <
fluks at combidom.com> het volgende:

> [...]
> zorgen en gevoelens op de hoogte heeft gesteld. Het heeft ons zeer geholpen
> in het stellen van scherpe vragen en heeft daarmee bijgedragen aan een beter
> afgewogen besluit.
>
> Tot slot, binnen onze fractie is de afgelopen weken veelvuldig gesproken
> over de civiele politietrainingsmissie. Ik ben er trots op dat ieder
> Kamerlid in onze nieuwe fractie zich bij deze moeilijke afweging steeds
> betrokken en professioneel heeft opgesteld. Het heeft de band in de fractie
> versterkt, dit geeft mij veel vertrouwen voor de toekomst.

Uhh ???

Zo:
"
[...]

... etc"

... , lijkt me.

Er zitten wel meer kronkels in het hele verhaal. Immers hoezo wordt de
Internationale Rechtsorde (nog?) gediend met 545 Nederlanders? Is die
uberhaupt (nog) wel gediend met buitenlandse (en vooral Nederlandse)
inmenging? Is de (deelname en) inmenging in Irak dan zo'n schoolvoorbeeld
van de Internationale Rechtsorde? Blijkens? Is de torture in bv. *Abu Ghraib
*, *Guantanomo Bay*, en alle andere gevangenissen, waar overigens ook
Afghanen heen zijn gebracht, op grond van louter Westerse achterdocht, zo'n
goed voorbeeld ? Over welke orde hebben we het hier precies, en wat is er
zoal mis met die Internationale ???

Er zijn wel heel wat meer vraagtekens bij te zetten. Is Uruzgan zo'n
doorslaand succes? Kan daar uberhaupt op door worden geborduurd?

Of hebben we gewiekst den glanzende eikel met de mouw even opgepoetst ten
verstaan van de Internationale Gemeenschap, met de vraag: glimt ie zo goed?

Mij lijkt dat Nederland eens ernstig te raden dient te gaan HOE (en in
werkelijkheid) de Internationale rechtsorde te dienen!

Henk Elegeert