[D66] mifare

Henk Elegeert h.elegeert at gmail.com
Thu Jan 27 13:00:29 CET 2011

Op 27 januari 2011 10:21 schreef Dr. Marc-Alexander Fluks <
fluks at combidom.com> het volgende:

>  Antid Oto <aorta at home.nl>,
>
>  Geblokkeerde kaarten schijnen ook te werken
>>

>  Met een geblokkeerde kaart loopt men bij controle tegen
>  de lamp. Wie op een eigen RFID-reader incheckt, komt
>  daarmee nog niet door eventueel aanwezige poortjes heen.
>  Overigens vind ik dat op een eigen RFID-reader inchecken
>  wel slim gevonden.
>
>  Men kan de zaak nog steeds repareren: geef alle vertrek-
>  punten voortdurend een eenmalig te gebruiken code. Als
>  deze code niet op de kaart staat, dan is hij bij controle
>  automatisch ongeldig.

Lijkt me onzin. Je hoeft van één vertrekkende maar de 'nieuwe' code uit te
(kunnen) lezen, en zo blijft men maar repareren.
Ook aan eenmalig te gebruiken code's komt een einde.

Gewoon een eenmalig te gebruiken kaartje heeft zoveel voordelen, en zoveel
minder fraude gevoelig.
Je zou het bijna voorstellen ... maar ja, daar kun je wel veel minder mee
traceren, kortom: onzinnige gegevens mee genereren.

En het grootste nadeel: de oplossing !! :)

>  Wat zich hier wreekt is dat de meeste politici geen beta
>  zijn.

Oh zo ... :))

Zoiets als dit? ;) : Video

http://tinyurl.com/4unhowe

> Men kan dit soort beleid inhoudelijk niet aan.

Maar of alfa vs beta hier dan wel echt het verschil maken ????

Henk Elegeert