[D66] mifare

Henk Elegeert h.elegeert at gmail.com
Wed Jan 26 14:57:43 CET 2011

Op 26 januari 2011 14:09 schreef Fritz van Rikxoort <fritz at rikxoort.demon.nl
> het volgende:

> Nou ja gratis?
> 't Systeem en personeel voor terugboekingen is al schreeuwend duur en 2/3e
> via belastingen betaald.
>
> Fraude en de overbodige maatregelen 't onmogelijke uitcheck-systeem te
> ondervangen betalen ook de belastingbetalers.

Precies Fritz.

Dus een systeem in het leven roepen dat zwaar steunt op opsporing van fraude
- dat terwijl meneer agent nu al nauwelijks tijd heeft - is een poging om
het gehele systeem aan te sturen op een ramp van ongekende omvang. Kortom:
afschuiven van verantwoordelijkheid.

Een overheid die zelf een dergelijk -fraudegevoelig- systeem steunt en
ondersteunt vraagt derhalve om moeilijkheden.  Je zou verwachten dat de
Bankencrises wel al duidelijk zou hebben gemaakt dat een dergelijk
vertrouwen en steunen op goede bedoelingen niet/(lees: NOOIT) werkt. Kortom:
afschuiven van verantwoordelijkheid.

Stoere taal in een vorm van: pluk ze kaal, is opnieuw een vorm van
misleiding. Kortom: afschuiven van verantwoordelijkheid.

Het wachten is nog op het kleine vonkje (of een Tunesier) dat het hele
kruitvat ... en dat (tijdelijk) een eind maakt aan de maffia

Enfin, een aloude ziekte: Kardinaal Ad Simonis: Ik wist het niet. Of beter:
''Wir haben es nicht gewusst", aldus den kerkleider die intussen 'zijn
verantwoordelijkheid' neemt, lijkt daarmee tot uitdrukking te brengen hoe je
zulks moet doen. Dus 'sprekend' en letterlijk voorbeeld neemt aan het meest
verderfelijke regime dat de mensheid ooit gekend heeft. Immers, onder de
(ogen en) verantwoordelijkheid van de leiders vonden ook daar alle
mensenrechtenschending plaats.

Het is niet gratis idd.

Met de iPod's en iPad's gaan we nu al dezelfde maar eveneens verkeerde kant
op. Zelfs de gratis Apps kun je niet eens meer downloaden als je niet
bereidt bent je bankgegevens af te staan. Sterker nog: men wil ook dat tot
jouw betaalmiddel maken of je dat nu wilt of niet. Ook hier wachten we op
een (onmenselijk)systeem om die (dan nu al voorspelbare) fraude (dan) zal
moeten gaan voorkomen.

De eenvoudige les: Het systeem is niet veilig en zal dat ook nooit worden,
zal dus hier nog vele slachtoffers gaan vergen. De (on)kosten?? Die wentelen
we (idd) af op de gebruikers ...

Henk Elegeert