[D66] D66-fractie Amsterdam-West valt uit elkaar

Henk Elegeert h.elegeert at gmail.com
Wed Jan 12 20:16:58 CET 2011

Op 12 januari 2011 18:33 schreef ReindeR Rustema <
discussions at reinder.rustema.nl> het volgende:

> On 12 jan 2011, at 17:26, Henk Elegeert wrote:
>

> Het 'rammelt/rommelt' kennelijk wel op meer plaatsen

> 'Het is onnavolgbaar en pijnlijk dat het zover komt,' zegt

> Wat is toch het probleem? Het is toch een teken van een gezonde democratie?

Ha kijk, een expert tekenen herkennen ' van een gezonde democratie', en
stelt daarbij desnoods zijn eigen context samen.

> Het zijn uiteindelijk gewoon gekozen volksvertegenwoordigers die
> zelfstandig hun keuzes maken.

Ja en ?

Soms vallen die niet samen met wat de partij het liefst heeft.

Wat heeft de partij dan het liefst? Want waaruit blijkt dat ik voor of
namens de partij spreek?

> Laat daar wat ruimte voor.

Kan er niet aan denken ruimte te laten voor jouw geneuzel ...

> Een wurgende partijdiscipline is veel erger.

Waar heb je het over?

Ik kan me voorstellen dat het afschuwelijk is voor een PvdA-er zoals
> Martientje, maar binnen D66 hoeft dit toch allemaal niet zo zwaar te wegen?

Wat weegt zo zwaar dan?

> Afwijken van wat de fractievoorzitter graag ziet. Prima, toch?

Waar heb ik iets anders beweert dan?  Jij creeert jouw eigen verhaal, waar
je kennelijk vervolgens een mennig over blijkt te hebben. Wat moet ik
daarmee?

> Zoiets gebeurt per definitie niet de hele tijd.

Een open deur met een gesloten karakter? Of waar gaat het over?

> Men komt toch allemaal uit dezelfde plek in het politieke spectrum.

 ???

Henk Elegeert