[D66] D66 krijgt opstand niet onder controle

ReindeR Rustema discussions at reinder.rustema.nl
Sat Jan 8 13:44:07 CET 2011

On 7 jan 2011, Het Parool wrote:

> Een meerderheid
> van de fractie weigert haar zetel in te leveren, waardoor
> onduidelijk is wie er volgende week namens de Democraten
> plaatsneemt in de deelraad.

Waarom ook in D66 zo'n wurgende partijdiscipline? Als er onenigheden zijn gaan alle volksvertegenwoordigers toch fijn ieder voor zich verder? Dat is hun goed recht. Het heeft geen gevolgen voor de ene D66-er die in het Dagelijks Bestuur zit, die mag blijven van de andere coalitiepartijen. Schouderophalen en verder. Volksvertegenwoordigers werken samen met elkaar voor het lukt, als dat niet lukt, dan niet.

Ik begrijp dat 3 van de 5 D66-raadsleden soms moties indienen die niet volgens het programma-akkoord van de DB-coalitie zijn. Wat is het probleem? Ze zijn autonome volksvertegenwoordigers. Goed voor het dualisme. Als ik had geweten dat ze dat in zich hebben zou ik graag op ze hebben gestemd.

--

ReindeR