[D66] Irakees loog over biologische wapens Saddam

Henk Elegeert h.elegeert at gmail.com
Wed Feb 16 12:31:06 CET 2011

Irakees loog over biologische wapens Saddam
<http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20110216_028>

   - woensdag 16 februari 2011,

De Irakees die in 2003 het Witte Huis ervan overtuigde dat de Iraakse
dictator Sadam Hoessein over biologische wapens beschikte, heeft toegegeven
dat hij heeft gelogen.

Rafid Ahmed Alwanal-Janabi verklaarde in een interview met The Guardian dat
hij verhalen verzon over vrachtwagens met biologische wapens en geheime
fabrieken.

Janabi, die door de Amerikaanse inlichtingendiensten werd bedacht met de
codenaam Curveball, hoopte op die manier het regime waarvoor hij in 1995 was
gevlucht ten val te brengen.

Janabi was verbaasd dat de Vereningde Staten zijn verklaringen gebruikten om
de invasie in Irak in 2003 te rechtvaardigen. "Ik had misschien gelijk, maar
misschien ook niet. Maar het was de enige manier om het regime ten val te
brengen en vrijheid tot stand te brengen in Irak.''

"

Ja en, .... wat dan nog?

Wij hadden hier destijds een - wat zeg ik-: de meest FATSOENLIJKE Minister
President/Predikant Jan Peter Balkenende !!

Die zou NOOIT meedoen - of ons land meesleuren in/ - aan zomaar een oorlog,
laat staan steunen !!! Kom nou toch!

Henk Elegeert