[D66] De Verhofstadten van deze wereld

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Mon Aug 29 12:15:43 CEST 2011

  Antid Oto <protocosmos66 at gmail.com>,
>Die preoccupatie met peilingen is wel een afspiegeling van de politieke
>en intellectuele leegte in Dr. Fluks lijkt me...

  Dat van die peilingen is gewoon een kwestie van continuiteit, hoor.
  Het is wel aardig om ze zo nu en dan eens bij elkaar te zetten.

  Wat de 'intellectuele leegte' betreft: de politiek ligt momenteel
  volkomen op haar kont. Er valt bij nagenoeg niets meer enige kant-
  tekening te plaatsen gezien de incompetentie van wat momenteel
  politicus meent te moeten spelen. Ik neem aan dat jij en ik het
  wel eens zijn over de Libie-gekte en de Euro-gekte - maar ja, wat
  voor zinnigs hierover op te merken ? Dat ze (EU, media, NATO) de
  boel bedonderen, dat we vreselijk worden opgelicht ?

  ... gisteren Guy Verhofstadt op de buis gezien...

  's Mans fragmenten gingen over de Vrijmetselarij. In de VPRO-gids
  staat dat hij 'A New Age of Empires' en 'De weg uit de crisis' heeft
  geschreven. Ook Vrijmetselarij: de 'New age' is de dictatuur van Big
  Brother a la 1984 van Orwell, de 'weg' is de Melkweg en de 'crisis'
  gaat over wat te doen na de dood van God. Hier heeft geen zinnig
  mens iets aan.

  Verhofstadt wil van geen kritiek op de EU weten (gebruikelijke
  reactie van Eurofielen: het moet juist *nog erger* want dit is
  zowaar de oplossing van de bende die ze er tot nu toe van gemaakt
  hebben) en dat was het dan. Veel aan het woord, weinig zeggen, de
  vragen van interviewer Jelle Brandt Corstius volkomen negerend en
  door al het gebabbel kwam hij aan de fragmenten niet erg toe. Ik
  vrees dat veel D66'ers hem slim vinden omdat ze het trucje niet
  zien en denken dat hij het over *iets anders* heeft.

  Wat die Vrijmetselaars-trucjes betreft: ik ken thans het complete
  scenario (dit gaat over de mythologie achter de New Age) en vind
  het weerzinwekkend.

  Ik zie nu ook waar gezeur als 'Het verschil maken' over gaat
  ('verschil' is de kloof tusen twee honden) en de titel van het
  (onbestaande) boek van Hirsi Ali, 'Shortcut to Enlightenment'
  (wederom over de kloof tusen twee honden opdat kameraad Satan
  weerkeert). Het is allemaal astrologische flauwekul - het gaat
  helemaal nergens over.

  Als je het trucje ziet (wat iedereen ziet bestaat niet en wat
  vrijwel niemand ziet bestaat weer wel) dan is het allemaal vrij
  simpel. Als materialist heb ik in het verleden hier regelmatig
  opgemerkt dat al die onzin waarmee we voortdurend worden lastig
  gevallen in het geheel niet bestaat en nu zie ik ook waar de
  mafkezen het dan wel over hebben. Ze zijn met een *heel raar*
  verhaal bezig. Maar de burger ziet het niet want deze denkt dat
  het over *iets anders* gaat, over iets in de materiele wereld.
  Wat materieel lijkt is evenwel volstrekt denkbeeldig en wat
  denkbeeldige flauwekul zij, bestaat weer wel. Wie goed kijkt,
  kan het gewoon zien... maar ja, mensen denken te veel na en
  dan ziet men het niet. Het begrip 'intellectuele leegte' van
  jou is wat dit betreft eigenlijk heel fraai opgemerkt.

  Dit soort volksmisleiders zijn ons vertrouwen beslist niet
  waard. Enfin, het is niet voor niets zo'n enorme bende in de
  wereld.

  Marc Fluks