[D66] 'Google verzamelde mac-adressen van clients', tijd voor maatregelen?

Henk Elegeert h.elegeert at gmail.com
Tue Aug 9 22:06:00 CEST 2011

Op 25 juli 2011 22:38 schreef Ernst Debets <edebets1 at euronet.nl> het
volgende:

> Dit pleit er dus voor om je netwerk te beschermen. Als ik mijn computer
> aanzet dan zie ik ook alle netwerken in de buurt, maar dit zijn gelukkig
> verstandige gebruikers: zij hebben allen keurig een WPA2 beveiliging (al zal
> die best wel te kraken zijn). Google streetview is door mijn straat gereden
> (aan mijn auto te zien ca 2 ½ jaar geleden) en heeft volgens mij wel de
> netwerken opgepikt, maar kan er geen toegang toe krijgen op de normale
> manier (er heeft niemand aangebeld om mijn WPA2 sleutel te vragen J). ****

> [...]

Maar Ernst, ook als het donker is kunnen ze dat toch? De kans dat het gezien
wordt is minder, bovendien.

Ook in Engeland / Londen staat de Politie 'machteloos' toe te kijken, en
weten burgers zich niet beschermd. "Wij hebben de beelden, hoor', hoor je ze
(de Politie) daar ook schreeuwen. De burgers die hun bezittingen gestolen,
of in vlammen op zien gaan, zie of hoor je minder.

BTW: Hier reed de Politie zelfs mee -voorop of er achter- toen de beelden /
streetview / opnamen werden gemaakt. Zouden
ze (Google en de Politie) ?werkelijk? een deal hebben gehad? Met betrekking
tot de IP-adressen wellicht?

Heeft elk netwerkje wel zo'n WPA2 beveiliging? En welke info broadcast zo'n
kastje in werkelijkheid allemaal uit? Ik ' zie'  idd alleen de namen waarop
ik in zou kunnen loggen in mijn buurt, maar dat zegt verder weinig over de
werkelijke informatie.

Henk Elegeert