[D66] Joosje...

Erik van den Muijzenberg muijz at dds.nl
Sun Apr 3 23:45:01 CEST 2011

Kees van Loon maakte mij attent op de volgende roerende woorden van
Bert Bakker (22 februari 2011):

> We geven met zijn allen via de overheid nou eenmaal veel te veel
> uit, wat leidt tot hoge schulden, en als we geen orde op zaken
> stellen, betalen onze kinderen het gelag. En die worden toch al
> aangeslagen voor onze AOW en ouderenzorg te zijner tijd. Dus even
> kalmpjes aan met al die uitgaven en subsidies.
>
> Maar hoe zat het dan met Joosje? Het kon toch niet zo zijn dat dit
> meisje niet meer naar de school zou kunnen die zo overduidelijk voor
> haar bedoeld was. De reportage had me aangegrepen, en liet me niet
> los.

Hoe verhoudt deze zigeunerkitsch zich nu eigenlijk tot het werk van de
lobbyist Bert Bakker?
Of moet ik aannemen dat Bakker bij de overheid hartstochtelijk lobbyt
voor het MINDER uitgeven van geld?

Met vr.gr.,
E.P. van den Muijzenberg