Peilingen 23 september 2010

Henk Elegeert h.elegeert at GMAIL.COM
Wed Sep 29 17:39:48 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 26 september 2010 18:32 schreef Ernst Debets <edebets1 at euronet.nl> het
volgende:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ernst,

> Als enigszins verontschuldigend voor de huidige 2eK fractie kan ik
> aanvoeren
> dat er slechts 3 man met ervaring (Alexander/Fatma/Boris) en eentje met
> "halve ervaring" (Gerard Schouw, ex 1eK) in zitten en de rest volslagen
> nieuw is.

Ok. ;)

Minder erg dan de concurrent dus:
http://www.speld.nl/2010/09/22/job-cohen-63-vermist/

:)

> Wat ik nu merk dat er (in tegenstelling tot voorheen) gedaan wordt is dat
> er
> een nieuw idee is om de Kamerfractie naar hun achterban te sturen.

Zou het mooi vinden als D66 erin zou slagen om zelf (ook) de burger dichter
bij de politiek te brengen, en met een eigen 'praktijk' daar vorm aan te
gaan geven.

> Als
> voorbeeld (en ik hoop zeker niet dat het bij een voorbeeld blijft) houdt
> Wassila Hachchi op 4 November "spreekuur" in Zaanstad.

Heel mooi, maar wat mij betreft slecht een eerste aanzet.

> Dit is in de lokale
> media uitgebreid aangekondigd en we hopen dat er niet alleen D66-ers op af
> komen.

Er moet toch een format te bedenken zijn waarbij middels de nieuwe media de
burger(s) er dichter op komt(/en) te zitten?
Wordt het op video vastgelegd bijvoorbeeld, en met links naar YouTube,
Vimeo, etc ... ?

Deelname (live) via internet, (nog wat vroeg mss) om er nog maar eens een te
noemen? ;)

> Kamerleden die hun oor te luisteren leggen is een goede ontwikkeling,
> maar wel in de hoop dat ze er iets mee doen.

Ook dat. In Breda hebben ze, las ik, goede resultaten bereikt middels
zichtbare aanwezigheid.
http://www.bredavandaag.nl/nieuws/politiek/2010-09-27/d66-breda-explosief-gegroeid

Niets staat D66 in de weg om vernieuwend bezig te zijn, lijkt me.

Dit vind ik minder:
http://www.d66.nl/9359000/1/j4nvh0qavhjkdqd_j9vvi0vj881cqtt/vi4go11tu4k6?sizew=799&sizeh=236

Wat heeft het nu voor zin om te stellen dat D66 'niet bang' is? Als je dat
niet bent, dan ga je dat toch ook niet noemen, wel?

Laat zien waar je staat, zou ik zeggen. De 'toekomst' ook weer zo ver weg,
nee, hier, en nu !! ;)

> Ik zal jouw opmerkingen over de
> onzichtbaarheid van de 2eK fractie zeker in dit gesprek aankaarten.

Graag. :)

> Hopen maar dat de fractie hierdoor wakker geschud wordt.

 Zie je, die indruk had ik ook al. ;)

Pechtold reageerde meteen?
http://nos.nl/tekst/187376-pechtold-nederland-op-tweesprong.html

Henk Elegeert