Pechtold: Wilders is de zonnekoning

Sat Oct 30 16:18:10 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

je hebt helemaal gelijk, Henk,

Ook vandaag kwam het geweld weer van links, zie bijvoorbeeld Trouw
(hieronder).

Tegen de tientallen "rechtse" demonstranten die nog zin hadden, na alle
bedreigingen van linkse fascisten, en nadat ze uit de stad waren verbannen
door de linkse burgemeester, na zijn toestemming voor een linkse
tegendemonstratie, kwamen de linkse tegendemonstranten in de stad wel met
vijfhonderd tot duizend op, GL-hetzer Rabbae voorop. Daar is geen sporake
van tegengeweld, want dat zou dan voor het eerst van rechts moeten komen,
immers.

De getalsverhoudingen liggen toevallig of niet als in onze samenleving.
Tegenover elke niet-linkse woordvoeder van gewone burgerbelangen staan
tientallen linkse hetzers. Dat was met de SP al zo, bij de CD, met
Bolkestein, met Fortuyn, bij Hirsi Ali, en nu bij Geert. Zom kosten zo
langzamerhand die linkse terreur tegen alles en iedereen die / dat niet meer
nauw aansluit bij de linkse dogma's.

Fritz van Rikxoort

Tien aanhoudingen rond EDL-demonstratie
http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article3275887.ece/Tien_aanhoudingen_ro
nd_EDL-demonstratie.html

AMSTERDAM (ANP) - De politie heeft in de omgeving van NS-station Sloterdijk
en in de omgeving van de Generatorstraat tien mensen aangehouden. Ze zijn
opgepakt omdat ze geen identiteitspapieren konden tonen en voor openlijke
geweldpleging. Volgens een woordvoerder van de politie gaat het niet om
leden van de English Defence League (EDL) maar om tegendemonstranten.

De EDL demonstreert even verderop op een door de mobiele eenheid afgezet
terrein. De opkomst van de Britten valt tegen. Het zou gaan om hooguit
enkele tientallen extreem rechtse demonstranten die hun steun willen
betuigen aan het anti-islambeleid van Geert Wilders.

De politie heeft een metrostel vol Ajax-supporters die op weg waren naar de
EDL-bijeenkomst op de halte Isolatorweg tegengehouden. De groep is onder
begeleiding van de ME teruggereden naar een andere metrohalte.