Waar blijft de oppositie?

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Mon Oct 25 22:15:21 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

2010/10/25 Martijn Meijering <mmeijeri at xs4all.nl>:

> De bezuinigingen wel toch? Zij het geen grotere dan met Paars+ mogelijk
> was geweest en waarop ze het hebben laten afketsen. En dan hadden we
> beslist meer hervormingen gehad.

Volgens mij is zo'n beetje iedereen het erover eens dat die
bezuinigingen nooit gehaald gaan worden. Het CDA heeft het CPB ooit om
een onduidelijke reden overtuigd dat die aangekondigde besparingen
zonder maatregelen realiseerbaar zijn, en aangezien diezelfde slecht
onderbouwde plannen nu in het regeerakkoord staan, kon het CPB niet
meer terug. Zoiets.

Goede zet dus van Pechtold om naar meetbare doelen te vragen waarop
afgerekend kan worden.

Groeten,
Mark Giebels