Dubbele Nationaliteit: Storm in glas water?

Ernst Debets edebets1 at EURONET.NL
Tue Oct 19 21:53:44 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz,

Dat is nou ook precies waar het bij Icesave is fout gegaan:
De EU regelgeving gaat er van uit dat de toezichthouders in alle staten
gelijk gekwalificeerd zijn. Dit is helaas slechts een papieren tijger.
Deels door nationalistische motieven ( "onze AFM/AMF/BuBa/DNB/IML en noem
maar op is de beste"), deels door echte onderontwikkeling  laat het toezicht
in veel EU lidstaten nog te wensen over. Slimme jongens kunnen daar handig
misbruik van maken...

Oftewel: In theorie zijn we één Europa, maar in de praktijk is dit een
utopie....

Ernst Debets/
Zaanstad