Dubbele Nationaliteit: Storm in glas water?

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Tue Oct 19 09:33:28 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Wat is er tegen een dubbele nationaliteit? Wel, in Nederland misschien niet
zoveel - persoonlijk heb ik meer iets tegen dubbele namen. Maar in
internationale organisaties wordt wel degelijk gekeken naar risico's die
samenhangen met twee paspoorten. Ik herinner me een uit de publiciteit
gehouden geval van een beroepssoldaat met Ned. en Turkse nationaliteit die
door een niet-Nederlandse bevalhebber uit de Nato-politiemacht op Cyprus
werd gehouden.

Ik vermoed dat het wel degelijk een rol speelt bij internationale klusjes en
benoemingen.

Grappig genoeg heeft die CDA-staatssecretaris ook een dubbele achternaam -
dus van mij mag ze ophoepelen. Restanten uit de regentenmaatschappij liggen
mij niet zo...

hv,u
-----