Centrum-links kabinet?

Ernst Debets edebets1 at EURONET.NL
Wed Oct 13 23:09:49 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

Het is onderhand algemeen bekend dat de PVV op sociaal-economisch gebied in
de hoek van de SP thuishoort.
Misschien ligt daarin ook de basis van het feit dat ze geen ministers aan
het kabinet willen leveren: dat zou binnen de kortste keren herrie worden,
danwel LPF-achtige taferelen opleveren.

Door toedoen van PVV (lees Wilders) zitten we dus op deze wijze
waarschijnlijk langer aan dit trekpoppenkabinet vast dan in eerste instantie
gedacht: Mark Rutte heeft (heel slim) bekwame mastodonten (Opstelten,
Donner, Kamp, Leers) van stal gehaald om herrie met de PVV te pareren en zo
z'n kabinet overeind te houden.

Ernst Debets/
Zaanstad