Weg met die Klokkenluiders / dissidenten ... ;)

Henk Elegeert h.elegeert at GMAIL.COM
Thu Oct 7 13:40:01 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 7 oktober 2010 12:08 schreef Fritz van Rikxoort
<fritz at rikxoort.demon.nl>het volgende:

Fritz,

> Jij veronderstelt dat Islam en Koran en Christendom althans "de" Kerk niet
> idem vanuit macht en pluche opereren. Men mag andere uitgangspunten en
> hogere doelen veinsen, zeker als men beweert dat boeken Gods woord zijn,
> maar ik zie geen wezenlijk verschil, vanadaar de parallel die ik trek.

Ik zie niet hoe god (die niet bestaat) woorden in boeken (communicatiemiddel
voor apen) ;) kan krijgen. Ik zat overigens meer te denken hoe de moslims
hier nu juist in bestaande partijen weg laten zetten. Ze dienen in partijen
als CDA en PvdA deels verschillende doelen, niet voor henzelf, maar die van
de Politieke partij. Dus miste ik de parallel waar je kennelijk op doelt.

> Overigens weet ik van vrienden in het CDA dat het voor hen wel degeklijk
> een
> worsteling is, nadat Cohen hen uitsloot en daarmee een middenkabinet.

Beiden hebben hier boter op het hoofd, Fritz. En beiden sluiten elkaar op
elk weer andere (hen goed uitkomende) gronden uit.
Ik had weleens willen zien hoe ze die een een opnbaar debat in de TK in
stand hadden weten houden. Niet, verwacht ik, want te schadelijk voor elk
van de partijen. Het is dan ook geen toeval dat zo'n debat er niet komt. Men
wenst het geveinsde immers tegenover elkaar te kunnen uitspelen.

> Anders
> dan de PvdA vinden CDA-ers, zelfs wanneer ze met een middenkabient zelf
> uitgesloten werden en zo in handen van Wilders werden geduwd (wat niet hun
> eerste voorkeur was), dat ze zich niet aan elke verantwordelijkheid voor
> regeringsvorming kunnen onttrekken.

Past in datzelfde spelletje wat mij betreft. Ik moet de eerste gr/christen
nog tegenkomen die werkelijk diens verantwoordelijkheid neemt. Stel je die
vraag en kijk je hoe ze daar vorm aan geven en je ziet het ... niet dus,
erger nooit dus !!

Nemen ze werkelijk verantwoordelijkheid. of past het precies bij hun steeds
wijzigende beeldplaatje van dat moment. Lees hun belangen?!!

> Intern gaat het pas mis als de linkse
> verkettering ook intern landt.

Links is net zo dom, zo niet dommer bezig, Fritz. Links is eerder bruin, dan
iets waar je trots op kunt zijn.
Hoorde vanmorgen Duijvendak nog, en als even de tijd neemt werkelijk te
luisteren dan lopen de rillingen je over de rug. Urghh ...

Wat ik dan allemaal wel niet zou moeten doen, want hij heeft meent hij het
gelijk aan zijn zijde, en schroomt dus ook niet om alle 'goed gelovigen' als
bewijs aan te voeren voor zijn gelijk. Waar hebben we dat eerder gezien? ;)

Op de goede (tegen)argumenten gaat ie dus niet eens oprecht in ... wat een
lul.

Maar meer algemeen gaat het m.i. om de teloorgang van onze democratie ten
koste van belangen van de bestaande politieke partijen. Zowel links als ook
rechts zijn veel te rechtlijnig, en telkens is de nominator; het belang van
de partij. Ze gaan er tot overmaat van ramp zelfs van houden!! NEE HÉ: Niet
het land, niet de economie, niet de (individuele) burger, en dus ook niet
het bedrijfsleven ...  lees: economie.

In een werkelijk goed functionerende Democratie gelden alle belangen, van
wie dan ook. En worden die behartigd. De huidige uitleg, de helft plus één,
is dus niet waar het in een Democratie om gaat, laat staan op draait. Dat is
een vorm van een dictatuur.

Nu zijn het de plaatsvervangende belangen, en dus creeert/entameert men
aldus de onderlinge conflicten. Die worden kritisch in eigen kring, maar
moeten daar hun bek dichthouden.  Een vicieuze cirkel waar je - als je niet
het kernprobleem aanpakt - ook nooit meer uit komt. Lullig genoeg hebben
politieke partijen daar nu juist alle belang bij ... incluis D66.

Henk Elegeert