Weg met die Klokkenluiders / dissidenten ... ;)

Wed Oct 6 22:18:46 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Een dictatuur is sowieso goedkoper, Henk en Bert,

Of de Islam met de sharia, dus net als daar de kerk als staat.

Democratie heeft zijn prijs, maar spreektijd beperkt dat.
Gesprekspartners uitsluiten, laten vermoorden of vervolgen kost meer.

Je kan ook als het CDA de voorzitter de bespaarde spreekminuten laten
vollullen, en zo tussendoor en erna uren laten verspillen aan het vergeten
van voegen van 20 gelijke strekkingen en zelfs gelijke dicties tot 1
stemming.

In Ede en landelijk is nu al meer tijd verspild met het buitensluiten van
één commissielid, dan werken met beperkte spreektijd oplevert zonder
totalitaire uitsluitingen.

Ik betwijfel zelfs of naar de strekking van de wet het een gemeenteraad
toekomt meer dan formele geloofsbrieven te checken, het voldoen aan een
limitatief aantal formele vereisten.

De Raad op de stoel van de kiezers en fracties, wie te laten meedenken en
praten, op grond van de inhoudelijke strekking van bijdragen, past alleen in
een dictatuur.

En in Nederland natuurlijk, maar dat zouden we niet moeten willen en
toestaan.

Fritz van Rikxoort