Internationalisme

Tue Nov 16 11:26:16 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

  Ik, eerder, daartoe uitgedaagd door Antid Oto <aorta at home.nl>,

  Antid Oto <aorta at home.nl>,
> Ja, dat bedoel ik dus pragmatist. Overigens waar baseer je deze
> stelling op?

  Waarom vraag je dat terwijl je het in formele zin met me eens
  bent ? Inhoudelijk zijn we het oneens omdat jij vanuit een
  (linkse) ideologie opereert en ik in het geheel geen ideologie
  heb (daar staat dat woordje nu juist voor).

> Ja, dat bedoel ik dus, een anti-esoterische esotericus. Hoe komt
> het toch dat je die onzin kunt aanwijzen door eveneens het
> onzinnige karakter ervan te benadrukken?

  Ik heb die onzin nooit aangehangen, ik ben zelf materialist.
  Ik ben juist vanuit het materialisme tegen dat verborgen gedoe
  aangelopen. De voornaamste reden om het af te wijzen is de
  constatering dat mensen niet mogen weten wat ze zelf denken, dat
  het mensen volkomen ontgaat wat er zoal in deze wereld, in hun
  eigen denken, en in Geel D66 gebeurt. Ik kan het wel zien (zelfs
  meer dan ik hier opgemerkt heb) en ik vind het weerzinwekkend.
  Het rare is dat mensen al die symbolen die hen omringen zelfs
  niet eens kunnen zien - laat staan ze herkennen. Zo diep zit het.

> Het anti-fascisme heeft nog geen genocide voortgebracht in de
> geschiedenis, dus waarop baseer je je ergernis dan?

  Het gaat om de schizofrene ideologie. Men heeft het voortdurend
  over wat anderen zouden denken en plaats van over wat men zelf
  allemaal wil. Bij Wilders ziet men dat heel fraai: bij al die
  mensen die het voortdurend over Wilders hebben, zit een steekje
  los. Net als toen ze het voortdurend over Hirsi Ali hadden.

  Ze kunnen beter zeggen waarom de de immigratie zo fantastisch
  vinden, waarom de Islam zo'n superieure godsdienst is, waarom
  de Eurocrisis zo'n vooruitgang betekent, waarom alles duurzaam
  moet zijn en waarom het zo heerlijk is te griezelen over het
  klimaat - maar dit durven ze niet. Want dan worden ze voor gek
  verklaard, dan ziet iedereen hoe verward ze zijn. En dus lullen
  ze maar wat over die rare kopvoddentax van Wilders.