Internationalisme

Mon Nov 15 11:39:02 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

  Antid Oto <aorta at home.nl>,
> Dat je aan geen enkel 'ism' doet betwijfel ik, denk aan het
> indeterminisme, pragmatisme en esoterisme van je.

  Het indeterminisme is een beginsel, het pragmatisme de
  uiting daarvan (die haaks staat op een ideologie). Ik ben
  juist *tegen* het esoterisme - ik wijs het louter aan omdat
  de meeste mensen het niet kunnen zien, niet beseffen wat er
  allemaal aan onzin in hun hoofd zit. Nu zit D66 weer te
  flippen met 'New Energy' - dit gaat dus over *Sirius* als
  *Nieuwe Zon*. Dit is Vrijmetselaarsgedaas over de New Age.

> Wat is er dan ongewoon aan internationalisme?

  Het gaat niet over de werkelijkheid - in die zin bestaat het
  niet. Als men ook hier een occulte draai aan wilt geven: het
  verdwijnen van grenzen gaat heimelijk over het verdwijnen van
  de Melkweg, immigratie gaat eigenlijk over Mercurius die naar
  de andere kant van de Melkweg verhuist om daar zijn Apollo te
  vinden ('All you need is Love' en zo maar over iets dat echt
  zij gaat het niet). Dit is waar zo'n internationalist heimelijk
  mee bezig is en waarom het zo vreselijk mis gaat met de immi-
  gratie.

> Als je stelt dat anti-fascisme "erger" is dan fascisme dan deug
> je inderdaad niet.

  Als men niets moet hebben van het anti-fascisme dan is men daar-
  door nog niet zelf fascist. Ik vind het anti-fascisme nog net
  even iets erger, dat wel.

  Met het fascisme in z'n meest zuivere vorm (het oorspronkelijke
  *linkse* ideeengoed van Mussolini) is zelfs niet eens zoveel mis
  - het is gewoon de zoveelste ideologie die ik niet aanhang. Iets
  dergelijks geldt trouwens ook voor het antisemitisme: in z'n
  meest zuivere vorm staat dit voor het verwerpen van het Noahisme
  (de Joodse Vrijmetselarij) - als eerste in de praktijk gebracht
  door Sem, de zoon van Noah (vandaar de naam).