Internationalisme

Antid Oto aorta at HOME.NL
Mon Nov 15 11:02:15 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 15-11-2010 10:34, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
>  Antid Oto <aorta at home.nl>,
>
>  Ik relativeerde de harde kantjes over Rob Riemen nadat ik de man
>  op de radio had gehoord. Riemen begon daarover - niet ik. Zelf
>  zit en zie ik niet(s) in dat internationalisme - ik doe aan geen
>  enkel 'isme'. Ik blijf liever gewoon doen.

Dat je aan geen enkel 'ism' doet betwijfel ik, denk aan het indeterminisme,
pragmatisme en esoterisme van je. Je bent dus bepaald geen aanhanger van het
antïsm van de "antïst".:) Wat is er dan ongewoon aan internationalisme?
Ben je ooit uit Mokum geweest, de grens over?

> [...]
>  het 'internationalisme' (als 'isme') te zijn. Dit is hetgeen
>  waar de burger tegen in opstand komt. Niet tegen de immigratie/
>  Islam/Euro/milieugekte maar tegen de filosofie die daarachter
>  ligt en die de mensheid ongevraagd krijgt opgedrongen als de
>  nieuwe heilstaat terwijl het overduidelijk het distopia van
>  '1984' zij. Het is dan ook beslist niet zo dat wie niets van het
>  internationalisme moet hebben hiermee een nationalist zou zijn
>  (da's alleen maar zo in het geborneerde denken van de inter-
>  nationalist - en dat deugt nu juist niet).

Die onfrisse anti-immigranten sentimenten van je rieken anders wel heel bepaald
naar een richting.

>  Het feit dat dergelijke mensen bestaan betekent niet dat we
>  achter Wilders moeten aanlopen. Het toont slechts aan dat het
>  anti-fascisme veel erger zij dan het fascisme.

Als je stelt dat anti-fascisme "erger" is dan fascisme dan deug je inderdaad niet.