D66 zwijgt over cultuurplannen?

Henk Elegeert h.elegeert at GMAIL.COM
Mon Nov 15 09:32:49 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 11 november 2010 20:15 schreef Henk Vreekamp <vreekamp at knoware.nl> het
volgende:

> Henk,
> Dat drastisch bezuinigen op uitvoerende en beeldende kunsten treft in
> geringe mate ook de zelfbenoemde eculturele elites uit de PvdA en GL-hoek -
> deze paternalisten krijgen minder te bedisselen als stadhouders over het
> domme plebs. Ik las laatst de beschrijving van de activiteiten van een
> lokale beeldende kunstcie: op het lijf geschreven van trouwe
> kunstwetenschappers en hun trawanten. Maar dat onverlet dat veel artistieke
> ambachtslui gewoon voor hun vak staan in nu bedreigde sectoren. Je kunt je
> [...]

Henk,

Zo valt te vrezen, idd. Ik zie niet in waarom het niet commercieler zou
kunnen als dat ook werkelijk kon. "This is not America "!! , en dus zie ik
ook niet waarom we dat europese - wat we nu eenmaal zijn - niet zouden
willen.

Wat heb je aan 5 postbodes aan je deur/brievenbus, die elk op zich te weinig
verdient, en dus geen eigen huis zal kunnen kopen, als tegelijkertijd d(i)e
markt al onder druk stond? Is de kwaliteit er nu werkelijk op verbeterd?
Nee, dus, en vaker dan voorheen kan ik post - niet voor mij bestemd - zelf
elders gaan bezorgen. Kosten, niet in rekening te brengen, tijd verloren
gegaan ... Zinloze commerciele veranderingen, die niets opbrengen maar meer
kosten, en onze concurrentiepositie ondermijnen. Problemen worden
verschoven, de waterbed methode ...

Zo zal het ook gaan in deze branche, Henk. En het plebs zal zichzelf
blijven(d) willen(lees:) GAAN bedienen op kosten van de artiest en diens
consument.

Als je commercieler wilt, zoals de VVD dat wil, zal ze dat ook werkelijk
mogelijk moeten maken, en niet met het afknijpen van
 het huidige. Stel dan de eis dat lokale overheden zich er inhoudelijk niet
langer zo invloedrijk meer mee kunnen bemoeien !! Weg met die Pfda
betutteling ...

Henk Elegeert