Cultuurfilosoof Riemen: Wilders is een fascist

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Fri Nov 12 08:02:06 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

2010/11/10 Fritz van Rikxoort <fritz at rikxoort.demon.nl>:
> Ja ja Mark,
>
> Toen ik lid was van de SP was ik volgens jouw kringen al raksist en faksist,

Wat zijn mijn kringen? Ik vertelde je eerder al dat mijn ouders lid
waren van de SP. Stop nou toch eens met dat hokjesdenken.

> du sje hoeft mij nniet te vertellen dat ik versie 1001 vooral moet lezen. Ik
> hoor het wel van je. Ik zou geen tijd meer hebben voor wat dan ook als ik de
> karaktermoorden en aanzetten tot haat van links allemaal zou checken.

Heb begrepen dat Bosma's boek vol staat met vernederende en
minachtende taal, met name over links-liberalen en sociaal-democraten.
Maar heb nog geen tijd gehad het te lezen...

Hte is
> voldoende om betrouwbare referenten te lezen, over zijn zwartboek, uiteraard
> van links tot rechts.

Maarom zou dat niet voor Bosma's boek gelden?

> Oh, nu is er een nieuwe strategie? Niet de SP en Bolkestein en Pim Fortuyn
> en Wilders zijn F. en R. maar hun aanhangers?

Nee hoor, niet goed lezen, het gaat om het gevaar dat er een cultuur
van vreemdelingenhaat ontstaat.

Dat is niet nieuw hoor. Zoals
> [...]
> niets nieuws om zoals jij beweert dat ik dat zou beweren groepen wordne
> weggezet door Cohen e.v.a. en niet hun gekozene(n) zelf.
>
> Ik heb maar 1 wens, en steun Gemke Halsema: cut the crap, it is outrageous,
> laat D66 PvdA en GL ophouden anderen als personen weg te zetten en de
> extremisten in hun sop gaar koken die volldig fasistoide zijn en anderen dat
> verwijten. Hup Gemke. Nu Cohen en Pechtol nog.
>
> Overigens is het je plicht alle "Joden van vandaag" te beschermen en te
> verdedigen. Dus ook Wilders en zijn kiezers.

Inderdaad. En ook iedereen tegen het gevaar van de opkomst van een
cultuur waarin extremisten als Wilders als normale politici worden
beschouwd.

Mark Giebels