D66 zwijgt over cultuurplannen?

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Thu Nov 11 20:15:10 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,
Dat drastisch bezuinigen op uitvoerende en beeldende kunsten treft in
geringe mate ook de zelfbenoemde eculturele elites uit de PvdA en GL-hoek -
deze paternalisten krijgen minder te bedisselen als stadhouders over het
domme plebs. Ik las laatst de beschrijving van de activiteiten van een
lokale beeldende kunstcie: op het lijf geschreven van trouwe
kunstwetenschappers en hun trawanten. Maar dat onverlet dat veel artistieke
ambachtslui gewoon voor hun vak staan in nu bedreigde sectoren. Je kunt je
afvragen waarom er op de ambachtslieden wordt bezuinigd en niet specifiek op
de vele fondbesturen. Dat moet toch mogelijk zijn - het uitroken van kleine
elites door de regerende "populisten van links en rechts" (Pechtold heden in
de NRC) zonder dat de praktijkmensen al te zwaar worden gepakt!

Waarom is de huidige centrum-linkse regering net zo fantasieloos als
voorgaande? Zijn die VVD-ers echt zo dom?
hv,u
----