Cultuurfilosoof Riemen: Wilders is een fascist

Henk Elegeert h.elegeert at GMAIL.COM
Wed Nov 10 12:59:20 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 10 november 2010 11:57 schreef Fritz van Rikxoort <
fritz at rikxoort.demon.nl> het volgende:

> Tja Henk,
>
> De linkse zogenaamde "anti-fascisten" voldoen inderdaad volledig aan de
> profielen van fascisten. What's new?
>
> Misschien beter 1984 van Orwell lezen, Newspeak.
> Tuurlijk noemen fascisten zich vandaag anti-fascisten.

Het is werkelijk onvoorstelbaar hoe het bijna naadloos de scenario's volgt,
Fritz. Hoe je belazerd wordt en buitenspel wordt gezet, precies in de hoek
waar de klappen vallen. Ik ben Marc dankbaar er hier al op gewezen te
hebben, en dat het niet enkel gaat om een boekje van George, maar gewoon ook
in de praktijk wordt gebracht. Enfin; ik maak het hier ook gewoon aan den
lijve mee, en al langer dan ik me aanvankelijk realiseerde.

Hoe moet ik me te weer stellen tegen al die vormen van geweld uitgevoerd
door de lokale overheid, bedacht door een kliek die ook nog eens buiten de
(directe) invloedssfeer van onze Democratie opereert?

> Tuurlijk gebruiken ze alle eigen hysterie en kweken ze massa-hysterie.

Of roepen je op je gal te komen spuwen in het wijkgebouw ... de media
gemuilkorft anders durft niemand meer de bek open te doen. Maar wordt er dan
ook geluisterd? Of wat gedaan aan de werkelijke veroorzakers van de
problemen?

> Triest hoe GL in verleden en PvdA en zelfs sinds Pechtold D66 eraan mee
> deden en doen.

Belangrijke delen van de Pfda behoren tot de boosdoeners, ook bij GL.

Pechtold: heb er eerder al op gewezen, doet er beter aan de voorwaarden op
grond waarvan 'wilders' kan functioneren te onderzoeken en aan te pakken.
Dat 'wilders' geen oplossingen aandraagt, zou kunnen, maar dat Pechtold ze
niet heeft simpel omdat ie zich maar op 'wilders' blijft richten, en niet
kijkt naar hetgeen eronder ligt, of zelfs maar benoemd hetgeen er werkelijk
aan de hand is. Kortom: ZELF (echte) oplossingen aandragen. Komen met een
werkelijke analyse(s), niet met een Klim naar god (die niet bestaat) weet
waar ... of zich loopt op te geilen aan 'zwarte kousen.kerkjes'. ;)

Het gaat om de 'Linkse, de geitenwollensokken kerk', ALEXANDER !!
Zo ... :)

Henk Elegeert