Cultuurfilosoof Riemen: Wilders is een fascist

Henk Elegeert h.elegeert at GMAIL.COM
Tue Nov 9 13:24:46 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 9 november 2010 11:49 schreef Fritz van Rikxoort <fritz at rikxoort.demon.nl
> het volgende:

> Wereldjournalisten, Henk?

Oeps ..., ik had het wel zien staan, Fritz, maar toegeven niet gekeken of de
vlag de lading ook dekt. :(

> Wat een leuke cover-upnaam, uiteraard gesubsidieerd,
> helaas niet erg evenwichtig maar eenzijdig gekleurd.

Ach, maar het staat er ook gewoon, Fritz.
http://www.wereldjournalisten.nl/about/

"
 Wereldjournalisten.nl;
het nieuws met andere ogen

Een kosmopolitische kijk op het nieuws, dat biedt Wereldjournalisten.nl.
De site brengt nieuws uit migrantengemeenschappen, draagt nieuwe
gezichtspunten aan over de multiculturele samenleving en wijst bezoekers op
literatuur, websites en bijeenkomsten.

Maar wereldjournalisten is ook een podium voor nieuw journalistiek talent
met een niet-Nederlandse achtergrond en een forum voor discussie over
actuele gebeurtenissen en de achtergronden daarvan.
De site werkt samen met  ex Ponto Magazine <http://www.exponto.nl/>
dat ruimte biedt
aan achtergronden en analyses over de landen van herkomst van vluchtelingen
en andere migranten.

Wereldjournalisten.nl is in 2007 tot stand gekomen in samenwerking met
VON<http://www.vluchtelingenorganisaties.nl/>en On
File <http://www.onfile.eu/> en met financiële steun van het ministerie van
OCW, het Stimuleringsfonds voor de Pers en het Europees Vluchtelingen Fonds.
Ook het Europees Integratie Fonds en het VSB-fonds leveren een bijdrage aan
Wereldjournalisten.nl.

Mira Media is initiatiefnemer en uitgever van Wereldjournalisten. De
redactie is echter onafhankelijk. Het redactiestatuut waarborgt die
onafhankelijkheid.

*Discussie
*Reacties op de artikelen zijn heel erg welkom. Wees echter beleefd en ‘to
the point’. De redactie houdt zich het recht voor om commentaren te
verwijderen. Zo zullen off-topic commentaren, persoonlijke aanvallen, of
beledigende teksten worden verwijderd.
"

Je moet er dus ook met andere ogen naar kijken. :)

> Prima gekleurd qua wereldbevolking, en vanuit vluchtelingenperspectief.
> Maar alsof er alleen maar linkse vluchtelingen en medestanders zijn.
>
> Ik mis nogal de niet-linkse vluchtelingen en medestanders,
> en veel belangrijker hun even waardevolle perspectieven.

Ja, wacht ff, eerst linkse vluchteling en medestander worden hé !! Hoezo dan
de 'de niet-linkse vluchtelingen en medestanders', zijn die er nog dan? :)

Vrijheid, Fritz ... Je betaald ervoor en dan hebt je ook wat! Wat zeg je,
jouw vrijheid?

Zodra je tot de linkse (kerk) vluchteling en medestander bent geworden bent,
wijst/gaat het allemaal zichzelf ... je zult je 'vrij voelen', Fritz. :))
Echt hoor ... en een perspectieven dat dit biedt ... ook waardevolle. :)) ;)

Vlgns Oto: Dat is vrijheid, en niet slechts de illusie ervan.

Henk Elegeert